Alpakka jakke :)

Ut på senvinteren i år var jeg på jakt etter et enkelt og greit prosjekt som fint kunne kombineres med tv-titting. Frossen som jeg er, bestemte jeg meg for å strikke en jakke til meg selv. Min desiderte yndlingskvalitet på garn er alpakke. Fant en helt grei oppskrift på garnstudio sine sider, med et annet garn, men med samme strikkefasthet som alpakka. Oppskrifta finner du her: www.garnstudio.com

Garnet ble kjøpt i en fin blåfarge og strikkingen gikk fort og greit. Måtte endre litt på oppskrifta, siden jeg synes det er noe tull at armer skal strikkes flate for så å syes sammen i sidene. Jeg strikka dem rett og slett rundt, slik at jeg kunne snike meg unna monteringa. Hoppa også over sidesømmene og strikka selve jakka i et strykke. Finere og enklere!

Syntes jakka ble litt vell kjedelig og fant ut at jeg måtte gjøre noe for å sprite den mer opp. Og som kjent har jeg en stor forkjærlighet for knapper, så det måtte jo bli der løsninga lå. Tok med meg et stoff jeg hadde fra før av, til den lokale garnbutikken, som også trekker knapper. 

Her ble resultatet. Eneste jeg angrer på var at jeg ikke strikka knapphullene større, slik at jeg kunne ha større knapper. Slik ble det ikke denne gangen. Jakka er på kort tid blitt yndlingsjakka mi, og sånn sett er det litt kjedelig at vi går sommeren i møte. Godt å hvite at den henger i skapet til kulden setter inn igjen!

Har planer om en jakke til etter samme oppskrift. Denne har jeg planer om skal bli rosa og stripete, med muligens noen feminine knapper på! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg