Hullmønster, noe for meg?

Jeg har titta litt rund på nettet og sett masse fine sjal med de vanskeligste strikkemønster på. Selvfølgelig har jeg latt meg inspirere!

Riktig nok var jeg rimelig tvilende på om jeg kunne klare og gjennomføre noe sånt. Men har jeg bestemt meg for noe, så skal det mye til for at jeg endrer planene mine. Jeg bestemte meg for å gå løs på et relativt enkelt og gjentagende mønster, sånn i første omgang. Dessuten passet det glimrende at Drops hadde garnsalg nå i mai.

Fant en oppskrift på garnstudio, som passa til et litt tykkere garn en hva jeg hadde tenkt å bruke. Oppskrifta finner du her: oppskrift

Garnvalget endte opp på alpakka lace, som inneholder 70% babyalpakka og 30% mulberry silke. Fant ut at jeg fint kunne bytte ut garnet og beholde de samme pinnene, som i oppskrifta. Sjalet ble mye tynnere og luftigere en oppskrifta, noe som passet fint!

Jeg plagdes en god del under oppstarten, men da koden var knekt til mønsteret, gikk det faktisk ganske greit. Dette blir ingen tv-strikking, men jeg konstaterer at det er fint og gøy å prøve seg på noe nytt!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg