Se min kjole den er rød, som vinen

For et par år siden strikket jeg meg en varm og praktisk kjole. Jeg lette lenge med å finne en passende oppskrift og et passende garn. Kjoler er veldig kjekke plagg, som ofte bidrar positivt til figuren. Utfordringen var å finne en kjole som er varm nok, uten å ende opp med å se ut som en uformelig klump. Jeg ville ha en fin, tynn, feminin, kropsnær kjole med fint fall.

 

Dette ble mitt første store prosjekt med alpakka, og etter det har jeg vært frelst! Garnet er mykt, har en fin glans, har et flott fall og ikke minst, det holder godt på varmen. Jeg endte opp med denne oppskriften fra www.garnstudio.com. Endra jo selvfølgelig på oppskrifta, noe jeg som regel ender opp meg å gjøre. Jeg liker å ha ting som ikke alle andre har!

  

Endringene jeg gjorde var:

– Jeg bytta ut bomulsgarnet i oppskrifta med ren alpakka.

– Jeg holdt meg til en farge.

– Jeg droppa det eksisterende hullmønsteret på overdelen, i livet og nede på kanten.

– Hullmønsteret bytta jeg ut med en rad med hjerter i form av hullmønster, i livet og nede langs kanten.

– Jeg korte ned på lengden i livet, siden jeg er kort i overkroppen med høy midje. Dette for å kjolen til å sitte pent og for å få fellingene på rett plass. 

 En ting er sikkert, jeg liker vinterkjolen min!


6 kommentarer

Siste innlegg