Knappegalskap og litt sånt

Jeg blir inspirert av mye rart egentlig. Men når jeg skal lage noe, begynner nesten altid hele prossessen med at jeg henger meg opp en liten detalj, en farge, en teknikk eller et spesielt bruksområde. Herfra tar hele prosjektet form. Noe som jeg ofte blir inspirert av er knapper.

Jeg kan ikke helt forklare hva det er som er så kult med knapper, men jeg tror at det er i hovedsak de rundte formene som appelerer til meg. I senere tid har jeg helt klart latt meg imponere over det enorme utvalget av knapper! Det jeg også liker så godt er at knappen er en liten ting som kan formidle så utrolig mye. Jeg liker både folk og ting som er korte og presise i utrykksmåten sin. Er det hele både praktisk og kreativt på en gang, ja da er jeg solgt!

         
Disse knappene kommer fra http://www.etsy.com/shop/RetroNaNa Måtte le litt da jeg fant knapper, trukket i knappestoff. Her er knapper med målebånd, knapper med tekst, noteknapper for musikkentusiasten og katter med trivelig kropsspråk. Noe for en hver smak! 

  
Disse knappene kommer fra http://www.etsy.com/shop/buttonsbyrobin En oppblåst katt, ei feit ku eller knapper med “knit happens” på, alle får får meg alle til å trekke litt på smilebåndet!

  

Disse knappene kommer fra http://www.etsy.com/shop/SewingRabbit Som katteeier må jeg legge til at katte-knappene er en soleklar favoritt!

Ut fra hva jeg viser her, har det gått opp for meg at det kommer til å bli lenge til jeg blir skikkelig voksen. Men så igjen, må jeg trekke litt på skuldrene, for det er vel egentlig ikke så ille. Knapper finnes i alle fasonger og varianter, de er enkle å håndtere og en trenger ikke store sykunskapene for å sy i kanpper. Knapper er genialt og gøy!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg