Stoff og stil

   

Det er lenge siden jeg har vært på en skikkelig stoffbutikk, som har noe mer en quiltestoff og garndinstoffer. Sånn halvveis spontant bestemte jeg og samboeren minn for å kjøre sørover til Trondheim, der nærmeste stoff og stil butikk ligger. (Han på sin side skulle innom tre45, men det er en helt annen historie.) Jeg fikk litt sjokk da jeg kom frem, for jeg hadde ikke drømt om at det skulle være så svært. Vanligvis ligger tøybutikker i små slitte bygninger i bortgjemte gater. Hadde heldigvis tenkt ut litt på forhånd hva jeg skulle ha, ellers hadde jeg nok gått meg bort i alle reolene med stoffuller. 


Jeg endte opp med flere meter stoff av lin og viskose i rødt, grått og svart, samt noe dongeristoff.  Dette skal etter hvert bli til bukser. Fant også en del stash som jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke til enda, men sånt er alltid kjekt å ha på lur!

Måtte le litt da jeg så alle glidelåsene. Dette var jo en genial måte å utnytte plassen max og samtidig gjøre noe spesielt ut av noe så lite spennende som glidelåser.

Ikke bare har stoff og stil alt en måtte trenge av sy-saker, men inspirasjon og forslag til hobbyrom har dem også. Er det virkelig noe jeg drømmer om så er det å få mitt eget hobby-rom, med hyller, stash, knapper, garn, stoff, strykebrett, klippebord og byste. Har egentlig ingen ide om hvordan et slik rom skal se ut, men nå er jeg travelt opptatt med å drømme og lete etter inspirasjon! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg