Humørfylt kjole!

For en tid tilbake var jeg en tur innom Steinkjer, og der kom jeg over denne humørfylte kjolen. Jeg likte den umiddelbart, men prislappen satte en brå en stopper for at det ble ny kjole på meg. I ettertid har jeg kommet frem til at det sikkert var like greit. Jeg liker egentlig best kjoler uten armer, slik at jeg kan variere det jeg har under. Pong-pong-båndet på armene hadde nok blitt en utfordring om jeg skulle finne på å ha en cardigan utenpå, noe jeg ofte bruker.

Men tanken på denne kjolen ville ikke helt slippe taket. Det ble kjole på meg likevel, men riktignok til en brøkdel av prisen. Med velutstyrte skuffer hjemme med masse spennende bånd tok jeg saken i mine egene hender. 

(Det vises veldig godt her at kjolen hadde trengt seg en omgang med strykejernet…)

Pong-pong båndet ble nålt og troklet fast, og deretter sydd på symaskin. Kattebånd ble jeg pent nødt til å sy på for hånd, for å ikke “skade” kattene. Kroklissebåndet visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle gripe ann. Jeg endte opp med å å bruke disse ekstra lange quiltenålene, som jeg satte fast i dongeristoffet over og under båndet. Dette viste jeg å fungere godt! 

Her er det ferdige resultatet. Jeg ble godt fornøyd med min nye kjole. Tror fint jeg kan bruke den når den når det blir litt kaldere i været. Kanskje med tykke strømpebukser, støvletter, en varmere cardigan og et lite skjerf. Jeg liker å kle meg lag på lag, da er det kjapt å kle av eller på om en skulle bli for varm eller kald.

Sånn ble den ferdige kanten nede. Alle båndene kommer fra Stoff og Stil.

4 kommentarer
    1. Nydelig kjole! Det er så inspirerende å lese bloggen din, du har utrolig mye fint 🙂
      Har lyst til å sy meg en jeg også!! Hvor har du kjøpt mønster (eller lager du det selv?) ??

    2. JegVilOgså!: Så gøy at du liker det du leser 🙂

      Kjolen har jeg ikke sydd selv, nei. Men jeg kjøpte meg en enkel dongerikjole som jeg sydde bånd på. Gøy å pynte på ting, slik at dem blir personlige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg