Det har sine fordeler å være hundepasser

Siden fredag har samboeren min og jeg (og katta vår som høyst ufrivillig måtte være med) passet hunden til foreldrene hans. Og med det følger det med et tomt hus med oppvaskmaskin, badekar, stort spisebord og veranda med hagemøbler og grill. Så skal det nevnes at vi har vært fryktelig heldige med været slik at grillen, hagemøblene og verandaen har vært flittig brukt. Definisjonen på ferie er vel den at en gjør noe annet en hva en ellers bruker, så hvis jeg legge godviljen til må jo dette klasifiseres som ferie.

Jeg benytta meg gladelig av spisebordet og søndag klipte meg en ny bukse, av forsyningen av stoff jeg kjøpte på stoff og stil for ikke lenge siden. Denne skal jeg da få sydd hjemme, der symaskinen står. Lørdagen gikk med til å tilpasse mønster. En ting er sikkert, jeg ønsker meg god plass og et klippebord i god arbeidshøyde!

Gårdagen ble brukt til strikking ute i det varme været. Da la jeg opp til en ny strikkejakke. Jeg er veldig begeistra for messingpinnene til drops. Dem er lette og glatte, noe som er ideelt for å strikke fort. Jeg har lenge vært skeptisk til rundpinnene på 30 cm, men etter å ha prøvd dem ut har jeg funnet ut at dem er veldig praktiske. Eneste minuset er at dem føles litt korte. Disse pinnene er veldig greie når en skal ha en liten strikking i veska, i motsetning til strømpepinnene så setter dem seg ikke fast. Maskene glir heller ikke av pinnene. Omgangene blir jevne og fine rundt og en ungår merker som en vil få med strømpepinnene, langs armer eller sokker. Jeg er overbevist om at dette er et godt alternativ for dem som sliter med å strikke med 5 pinner.

Armen vokser fort, sel om det ikke er strålende vær i dag også. Jeg synes egentlig det er helt greit, siden jeg er full av soleksem. Så i dag har jeg tatt meg et langt bad og bare kost meg. Senere skal vi pakke sakene våre og vende nesen hjemover. Blir godt det også. Den som nok blir mest fornøyd er nok katta vår…

Fortsettelse følger på stripe-strikkejakka!

4 kommentarer
    1. Ååååh herres så flink du er, utrolig bra blogg !
      Sjekk gjerne innom min også om du ønsker ! 😀

    2. fotogr.blogg.no: Takk for trivelig tilbakemelding! 😀 jeg er litt fersk enda i bloggeverden, men har holdt på med kreative saker siden jeg var bitteliten. Du må gjerne reklamere for meg til andre kreative sjeler! 🙂

    3. Tusen takk for en fin kommentar tilbake ! 😀
      Du er super flink, syns du bare skal ståå på ! 🙂 jeg kan reklamere til andre vettu, ikke noen problem, håper du kan reklamere for meg også 😀 så hjelper vi hverandre 😀

    4. Fotogr.blogg.no: Takk igjen 🙂 Jeg vil gjerne se litt mer før jeg føler jeg kan reklamere, men jeg følger med deg! 😉 Skulle ønske at jeg var like flink å ta bilder 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg