Linda K’s Yummy Mummy wristwarmers

Jeg er veldig glad i pulsvarmere og har dem i flere farger og varianter. Til nå har jeg bare hatt nøytrale pulsvarmere i perlestrikk, sånne som ikke gjør så mye ut av seg.

Da jeg kom over oppskriften på Linda K’s Yummy Mummy wristwarmers kom jeg til å tenke på et par halvferdige, ikke spesielt vellykka, pulsvarmere i alpakka som lå nederst i strikkekurven min. Disse ble rekt opp og jeg starta på nytt. Dette forteller jeg om her.

For å virkelig få fart på denne vridde rettmaskene, på insiden av hånden i pulsvarmerene, begynte jeg like godt på et par til. Filosofien min er “om noe er vanskelig, gjør det så mye at det blir lett. Da har du lært noe nytt!”

 

Paret til venstre er strikket i babyull og det til høyre er i alpakka.

Jeg holder på å utforske flere måter å legge opp strikking på. Jeg velger oppleggsmetode etter hvilke egenskaper opplegg og fellinger skal ha. På dette prosjektet har jeg valgt en oppleggsteknikk som heter Channel Island Cast On. Jeg kan legge til at jeg ikke vet hva denne heter på norsk, siden boka jeg henta den fra er på engelsk. Den er veldig elastisk og egner seg svært godt til ribbestrikk. 

Oppskriften finnes både på engelsk og norsk og den er å finne her.

Her har jeg testa ut mine nye stempler. Lager ofte slike vaskelapper til ting jeg gir bort. Vaskeinstruksene skriver jeg ut på pc på hobby-kartong, runder hjørnene med en hjørne-puncher eller dekorsakser også stempler jeg på baksiden, som vist her. Stemplene skriver jeg om en tidligere bloggpost her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg