Sommer, sol, strikk, Selbuvotter og potensiell kattemat…

I flere dager nå har det vært fint vær og jeg har storkost meg ute med strikking og sett på det surrende livet i gata. Veldig trivelig egentlig. Flere som kommer bort for å slå av en prat og lurer på hva jeg strikker på. Det er også masse koselige katter som kommer bort og får litt kos og som prøver å snike seg inn for for å få tak i kattematen til katta vår. Veldig underholdende, det er helt sikkert! 

 

Akkurat nå strikker jeg på et par herrevotter. Jeg bruker safirgarn fra sparkjøp, et rimelig og greit vottegarn i 100 % ull. Jeg fant ut at herrevotter fint kan strikkes på en liten rundpinne, og resultatet blir mye penere. Vottene skal senere gis bort.

Mens jeg sitter å strikker og aner fred og kommer katta vår, Inga, hjem med en svær høyst LEVENDE fugl i munnen. Jeg skvatt som bare juling. Inga hadde ingen planer om å kverke det stakkars byttet. Siden fuglen var så skadet at den ikke kunne fly, måtte samboeren min ta seg av det stakkars fjærkreet. I sånne situasjoner er det ikke gøy å ha katt… I morgen satser jeg på mer godt vær, strikk og fuglefri!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg