Mormor fyller 90 år

I dag fyller min kjære mormor 90 år. I den anledning har jeg selvfølgelig laget kort og kjøpt presang. 

Kortet er laget med et tekstilt tema, siden min mormor i sin tid var veldig flink til å sy og strikke. Hun begynte tidlig å hjelpe sin mor, altså min oldemor, som var skredder. Hun ble satt til å kaste over sårkanter og legge opp klær, for hånd.

Etter at hun giftet seg ble mest sydd til husets egne folk, men hun tok et og annet oppdrag innimellom. Strikke har hun gjort nesten hele livet. På 60-70-tallet strikket hun kofter og leverte til husfliden i Bergen for 49 kr pr. stykke. Ikke rare betalingen akkurat.

Det er veldig fint å tenke på at slike “matnyttige” kunskaper har gått i arv. Jeg er veldig stolt over familietreet vårt, som inneholder mange håndtverkere.

Bakgrunnsstempelet jeg har brukt kommer fra Darkroom Door, og er et nytt tilskudd til stempelsamlinga mi. Et knalltøft stempel som fint kan brukes både på papir, tøy og muligens andre materialer. Jeg svirra litt rundt på nett, som jeg ofte gjør, for å hente inspirasjon til hva dette stempelet kunne brukes til. Se hva jeg fant!

Ideen med å fore konvolutten fikk jeg fra denne bloggen: http://stampingmathilda.blogspot Her blir det vist hvordan kopipapir blir stemplet på, klipt til, plassert og limt i konvolutten. Da blir plutselig en kjedelig hvit konvolutt ganske stilig. Det er ikke altid så mye som skal til, det enkle er ofte det beste!

Jeg ønsker min snille, tålmodige, kunnskapsrike mormor en fin dag. Hun er virkelig en flott dame og se opp til!

4 kommentarer
    1. Så stilig kort og så flotte konvolutter. Kva du kan. Er imponert eg. Eg holder meg stort sett til strikking eg da. Får liksom ikkje tid til anna. Grattis med dagen til din mormor.

    2. gretashobby: Takk takk 🙂 Jeg holder på med litt for mye egentlig. Et litt slitsomt luksusproblem, egentlig. 😛 Blir mest strikking det går i her også da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg