Marius flytter inn

Nå som jeg strikker på min første mariusgenser, har samboeren min hinta frempå om at godt kunne tenke seg en slik genser han også. Litt tatt på senga ble jeg nok, men samtidig ganske gira. Jeg er alltid klar for nye strikkeprosjekter. Dessuten er det jo veldig stas å kunne kle opp kjæresten sin i noe en selv har laget!

Etter å ha bladd frem og tilbake i klassikerhefte til sandnesgarn, viste det seg at det var en jakke han helst ville ha. Jeg må inrømme at jeg med gru ser fram til monteringa. (Det er en dårlig skjult hemmlighet at jeg ikke liker å montere strikkeplagg…) Men har man sagt at han skal få det han ønsker seg, så er det bare å kvinne seg opp å gå i gang.

Dette blir riktig nok et prosjekt litt frem i tid, siden jeg må være forsiktig og ikke overbelaste i ovekant aktive og strikkeglade fingre. Selv om armer og fingre er på senebetennelsens rand, kan jeg fint bruke tiden til å handle garn til fremtidige prosjekter. 

Dette blir det største strikke-prosjektet jeg til nå har laget. Jeg er litt spent på hvordan dette skal gå. Det er jo tross alt mange masker som skal strikkes og i tillegg skal jeg legge på noen centimetre på lengden, siden han er en lang mann. Til det motsatte er bevist, klassifiserer jeg meg som realist-optimist. Dessuten er det lenge til jeg skal begynne med monteringa!

4 kommentarer
    1. InNorth: Hehe, ja 🙂 Bare det beste er godt nok <3 Det er egentlig litt godt å ha store prosjekter å holde på med, for dem varer jo en stund. Dessuten er det dem som er best å levere fra seg etter sluttføring. 😛

    2. Det går nok bra så lenge du ahr symaskin. Men spennde vert det ja. Eg gjer ikkje slikt elngre. Har ikkje symaskin og best er det for kroppen min. skjønner godt att han vil ha den jja eg. den er jo tøff da. Gleder emg til å sjå genseren din ferdig.

    3. gretashobby: Symaskin har jeg, så det skal ikke være noe problem. 🙂 Jeg er mest spent på om armer og fingre blir å takke for seg, under/etter prosjektet. Håper på å bli ferdig til jul, men det er mulig det er litt vell ambisiøst. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg