Noe av det beste som finnes…

er når en butikk, som man ikke har noe særlig forhold til, har opphørssalg på strikkesaker. For tiden er det et slikt her i byen. Å spare penger er nesten alltid en god ting, så lenge det ikke går på bekostning av kvaliteten. 

På sånne sluttsalg er jeg alltid på jakt etter norske klassikere og utstyr. Norske kofteknapper finnes ikke ebay og utsyr i form av strikkepinner og symaskinsnåler er jo investeringssaker og kan fint handles inn uten konkrete planer. Jeg titta selvfølgelig over garnet som var på salg også, men det stemte ikke overens med prosjektplanene jeg har fremover, dessverre. 

 
 

Så det jeg har raska med meg er:

1 pakke symaskinsnåler (som jeg glemte å ta med på bildet)

4 rundpinner fra nr. 2 til nr. 3,5 i forskjellige lengder,

23 små kofteknapper, med 2 forskjellige mønstre, som jeg ikke helt vet hva dem skal brukes til

8 store kofteknapper som skal syes i Mariuskofta jeg holder på med til samboeren min

3 nøster med forsterkningsgarn som jeg skal bruke i ullsokker jeg helt sikkert kommer til å strikke

Samt litt som skal gis bort til jul og er dermed hemmelig… 

Noe til 30% avslag og resten til halv pris!

Men nå som forsterkningsgarnet er kommet i hus, lurer jeg litt på hvordan jeg skal bruke det. Det kan fint legges sammen med sokkegarnet når jeg strikker hælene, men jeg lurer litt på hvordan jeg skal bruke garnet fremover på foten. Mine sokker har to slitepunkter, og det er under hælene og litt bak tærne. Er det noen som har noen gode ideer å komme med?

Jeg syns det er irriterende at to hull (som jeg selvfølgelig stopper når dem oppstår) skal forkorte ullsokkens levetid. For garnet oppover kruset og opp på vristen er jo like fint. Dette er en problemstilling det skal grubles mer på og jeg har bestemt meg for å finne en løsning. For jeg liker når design optimaliseres mot bruksområdet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg