Romjula er berga, ny Marius på gang!

Jeg handler alltid inn til nye prosjekter i god tid. For det er jo helt KRISE å gå tom for strikketøy og noe som over hodet ikke passer til mitt image. Dessuten er det spesielt viktig med tanke på romjul og daffe kosedager å ha noe å henge fingrene i. Det jeg nå har handlet inn til er en ny Mariusgenser, i enda en variant, så det blir litt nytt å gå løs på likevel.  


Min lille bror som har nemlig ønska seg genser, også denne i tradisjonelle farger. Garnvalget har endt opp med finull fra Rauma, en super klassiker og bra erstatter til sisu fra Sandnesgarn, som det egentlig var oppgitt i oppskrifta.  Jeg liker egentlig best garn av ren ull som ikke er superwash-behandlet. Plagg som er strikket av sånt garn holder seg mye finere på sikt og krever mye mindre vask og stell. Ulempen er jo at sånt garn stikker litt mer, men det får stå sin prøve.

Da jeg kom til kassa på den lokale Husfliden og skulle betale for garnet, kom jeg over sauerefleksene fra seeME. God og humoristisk bruksdesign betaler jeg gjerne penger for. Jeg falt helt for dem og kjøpte like godt to stykker, så har jeg en til hver jakke. 

 

Denne Hvit Perle Selbu får du kjøpt her.

Denne Sorte Får Selbu får du kjøpt her.

 

Det er viktig å bli sett slik at jeg kan holde meg i livet og kan strikke videre. God jul godt folk!

8 kommentarer
    1. Garn har jeg i bøtter og spann…Jeg liker ikke å gå tom for garn, og som deg liker jeg best “ordentlig” garn…Syns superwash garn fort blir nuppete. Vanlig ullgarn derimot holder seg som du skriver like godt år etter år. Særlig er jeg positivt overrasket over billig garnet fra Gjesdal som man kan få under mange navn i forskjellige kjeder. Jeg strikket en genser til gubben for minst 3 år siden, og den har han brukt hver eneste dag…og den er like fin. Og så er det jo så kjekt med plagg ordentlig ullgarn, man trenger som regel ikke vaske det annet en hvert jubelår, bare lufte det og så er det like fin.

    2. Det har vel forskjellige navn etter hvilken butikk du kjøper det i tror jeg. Jeg kjøper mitt hos sparkjøp og det heter Safir. Bruker det både til gensere, votter og toving. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg