Hjemmelagde ullsåler

Slik ser det ut når sola retunerer etter mørketiden. Det er vakkert og deilig når de etterlenga solstålende dukker opp. Lysten til å bevege seg ut av huset kommer tilbake og både folk og dyr gir inntrykk av å våkne fra vinterdvalen. Heldigvis tok jeg kameraet og katta med meg ut!

På min lille vandring oppdaget jeg etterhvert at jeg ble spionert på… Gjett om jeg måtte le!


Inga finner på mye rart når vi er ute for å trekke frisk luft, hente post og ta bilder. Her har hun funnet seg en ny utkikkspost under taket på låven til naboen.

Katter er små dyr med stor personlighet! Det som kan virke både lurt og selvfølgelig i katteverdenen bidrar til mye latter i min verden. Årvåkent blikk og barten til alle kanter, her skal alle inntrykk trekkes inn! 


Selvgjort er velgjort, det er noe bestemor ofte bruker å si. Egentlig er det ganske mye sant i det. 

Jeg er en frossenpinne av dimensjoner, og jeg synes ofte det er utfordrende å finne klær og sko som er varme nok. En løsning på det siste problemet har blitt å lage såler i ull. 

Disse sålene er rester etter et tove-prosjekt jeg hadde på skolen. Der filta jeg flak som jeg sydde til en veske. Sålene er klipt til etter et par andre såler i samme skostørrelse som jeg bruker. Deretter har jeg sydd flere sømmer rundt, for å forsterke sålene. Dette er tilbehør som må tåle røff bruk. 

Jeg kan tenke meg til at dette er noe som kan klippes til av gamle strikkeplagg, siden det egentlig ikke er så nøye hvordan dem ser ut. Bare pass på at sålene ikke blir for tykke.

Dårlig plass i skoene = kalde føtter!

13 kommentarer

Siste innlegg