Hva blir neste? Ullsokker fra DROPS!

Etter jeg ble ferdig med min siste Mariusgenser, nummer 3 i vinter, klappet jeg helt sammen på et kreativt nivå. Jeg hadde ikke noen prosjekter jeg hadde spesielt lyst å begynne på. Strikking må jeg ha unasett, for jeg liker å fikle med noe når jeg sitter stille. Mamma strikker alltid sokker når hun ikke har noe annet å strikke på. Egentlig er jo dette en veldig god ide, siden sokker er forbruksvare for de alle fleste. Her er sokkene jeg har planer om å strikke. 

Oppskrifta heter noe så oppklarende som DROPS126-4 og den finner du her.

Oppskrifta på disse sokkene heter Irish Dream og oppskriften finner du her.

DROPS har jo har salg på sokkegarn hele februar. Som kostnadsbevisst strikker og med en viss iboende frykt for å gå tom for garn, har jeg handlet inn en pent lite lass med 25% avslag. Et strek i regninga var at en av fargene jeg hadde planer om å kjøpe, var gått ut pga. vanskeligheter med farginga. Veldig surt! Så Fabel long print ble bytta ut med Delight i Irish Dream-sokkene. Aner ikke hvordan Delight er å strikke med, men Fabel liker jeg veldig godt. Satser på at dette blir bra, jeg!

Noe annet som også er nytt, men kommer fra det store internettet er sokkeblokkerene og dem finner du her. Disse er supre å tørke nyvaska sokker på. På merkelappen som hengte på sto det More air flow for faster drying.

Sokkeblokkerene er også fine å ha inni sokker for å ta bilde av dem, kanskje spesielt sokker med ribb og/eller fletter som trekker seg mye sammen. Tidligere har jeg sett andre varianter i blå plast, men jeg likte bedre disse som er mer nøytrale og kan henges opp på fine steder.

Jeg har også funnet ut at dem er veldig greie å bruke som mal å strikke etter, siden husets folk bare representerer veldig små damestørrelser og veldig store herrestørrelser på sokker. Jeg er strålende fornøyd med mine 2 par, et par i M og et par L. Dessuten tar dem lite plass når dem ikke er i bruk. 

Håper dette med inspirasjonstørke løser seg nå, sokker blir det uansett!

12 kommentarer
    1. Og når du først skal strikke sokker, så velger du noen med masse mønster på. Når eg skal ha noe enkelt go greit, så strikker eg bare noen sokker uten mål og meining. Det er alltid inspirerende og avslappende å strikke sokker. Veldig fine desse som du har valgt deg ut her da. Ha ei fin helg

    2. Greta: Holder på med noen som ikke har mønster også 😛 Angrer nesten litt på sokkevalget mitt nå som jeg har begynt…. 😛 God helg til deg også 🙂

    3. Så utrolig stilige sokker du har valgt her 🙂 Du er så flink at dette fikser du lett. Hihi skulle ønske jeg kunne strikke igjen, da ville jeg også ha strikket de. Er så kjekt å følge med på alt det flotte du strikker. Like strikkegalen som jeg var 🙂 Var i trafikkulykke for 10 år siden, i denne ulykken fikk jeg nakke skade med resultat av at jeg måtte slutte å strikke, noe jeg har godtatt for da unngår jeg nakkesmerter 🙂

    4. Lisbeth Pedersen: Ja, det gjenstår jo å se da, hvor lett dette blir 😛 må si at jeg har mine tvil, nå som jeg har begynt. Tror jeg må finne meg et annet prosjekt å strikke på samtidig. Vi får se 🙂

      Hadde det skjedd meg, hadde det bare å legge seg ned å dø 🙁 vi har vel dessverre hver vår bagasje alle samme :/ Bra du har akseptert det! Det krever en tøff kvinne til sånt 🙂

    5. myruin: Sokker er i utgangspunktet ikke så fryktelig vanskelig. Det finnes flere fine videoer på garnstudio sine sider, som viser felling til hæl. Men sokker har en tendens til å bli vesentlig meget vanskeligere når en legger til masse mønster, slik jeg har tenkt å gjøre… 😛 Vi får se hvor bra det går 😛 Prøve å feile er det som teller når det kommer til strikking. 🙂

    6. Så koselig å kommer over bloggen din å se deg igjen. Begynner å bli noen år siden 🙂
      Så utrolig flink du er! Er søkkimponert! Sitter bare her å måper! Må nok ta å lagre bloggen din å titte innom for inspirasjon 🙂 Ha en super søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg