Russiske hjertesokker

Jeg er inne i en sokke-strikke-periode for tiden. Det gr i sokker i alle varianter og alle er pbegynt og ingenting er ferdig, med unntak av dette paret da.

Inga stiller opp som fotomodell etter grundig pelsstell og nyklipte klr. Det skal ogs sies at hun er mett og fornyd etter hun har spist nykokt torsk.

Sokkene er strikket i dobbel Fabel fra DROPSi fargene natur 100 og cerise 109.Pinnene jeg har brukt er nr. 3,5. Alts passe tykke sokker.

Jeg har lagt opp med Channel Island Cast Onfor f en dekorativ og elastisk kant. Dette er den oppleggsmetoden jeg foretrekker nr jeg strikker ribbekanter med 1 r og 1 vr.

Oppskrifta er hentet fra heftet PT-design 82.I stedet for spisse trekant-hler, har jeg improvisert mine egne hler med bedre passform. Min mening er at sokker fint kan vre bde pene se p og gode ha p!

Undersiden av sokkene ble strikket i striper, med 1 maske i hver farge. Bestemor som har strikket (tilnrmet) hele livet, insisterer p at sokkene blir mer slitesterke nr slene strikkes snn. Jeg er overbevist om at hun har et poeng, s derfor gjr jeg det p samme mte.

Disse er n klar til levering, slik at jeg kan frigjre strikkekapasitet til bli ferdig med de andre 1000 prosjektene jeg holder p med!

6 fine kommentarer

strikkogmer

27.02.2013 kl.20:11

S fine! Og st katt, ligner min! :)

Oldemorbloggen

27.02.2013 kl.20:41

Kor flotte dei var, og katten og!

Strikkepiken

27.02.2013 kl.22:18

strikkogmer: Takk takk :) tigerstriper er digg :)

Strikkepiken

27.02.2013 kl.22:18

Oldemorbloggen: Takk for det :)

Siv Jensen

04.04.2013 kl.19:42

S nydelige sokker. Utrolig st kattepus og <3

Strikkepiken

04.04.2013 kl.22:21

Siv Jensen: Takk :) M si meg enig i at Inga er veldig skjnn <3