Strikkeskole - kjekt å vite

Min helt egen fanatrøye med midlertidig opplegg

Jeg har tidligere pressentert mine planer om å komponere min helt egen Fanatrøye, nå er jeg kommet en del videre og jeg har begynt på ene armen. 

Jeg ville ha noe annet nede på armen enn en vanlig vrangbord. Jeg har derfor laget en dobbelt taggekant. For å slippe unna med minst mulig montering, har jeg benyttet meg av midlertidig opplegg som senere er strikket sammen til en dobbel kant. 

 Jeg begynte med å legge opp 60 m på pinner nr 2,5 og strikket belegget over 12 omganger.

Taggekanten ble til med å strikke *2 m sammen + 1 kast*. Deretter byttet jeg til pinner nr 3 og fortsatte med like mange omganger som på belegget. 

Så bretter jeg kanten dobbel og strikker sammen maskene fra rettsiden og vrangsiden.

 Resultatet blir en usynlig sammenføyningskant og ingen søm. Veldig kjekt!

#midlertidigopplegg #faldpåstrikk 

Lik strikkepikens facebookside og få flere gode tips!

12 fine kommentarer

Siv Jensen

09.04.2013 kl.15:37

Blir utrolig fint =) Kunne ønske jeg var like flink til å strikke :)

strikkepiken

09.04.2013 kl.16:11

Siv Jensen: Takk for det :) jeg begynte tidlig og alt har ikke vært like vellykka. Øvelse gjør mester, vet du :)

Greta

09.04.2013 kl.17:39

så fornuftig gjort og så fint gjort. Veldig praktisk du. Har skrytt av deg før, og du fortjener det. Det blir spennde å følge videre denne kofta di. Lykke til

strikkepiken

09.04.2013 kl.18:04

Greta: Takk for det Greta :) Ja, jeg liker pent og praktisk :)

Birgitte

10.04.2013 kl.21:06

For et spennende prosjekt du har startet på! Den ser superfin ut!! :):)

strikkepiken

10.04.2013 kl.21:07

Birgitte: Takk for det :) Må passe på å holde de små grå i form :)

Ahries

12.04.2013 kl.19:39

Denne blir kjempeflott!

strikkepiken

12.04.2013 kl.19:48

Ahries: Ja, det gjenstår jo å se da :) Har bare bilde av den i hodet, så langt. Men håper det lar seg gjøre å strikke den :)

Tebasile

14.04.2013 kl.22:38

Wow, det var en flott Fanatrøye.

Ønsker deg en fin uke.

strikkepiken

14.04.2013 kl.23:27

Tebasile: Takk for det :)

Frida Brekka

13.11.2016 kl.10:53

Legger du opp samme antall masker som det står i oppskrifte hvis man skulle strikket vrangbord? :)

strikkepiken

13.11.2016 kl.21:11

Frida Brekka: Skjønner ikke helt hva du mener. Vrangbord vil trekke seg litt mer sammen enn glattstrikk, men vil til gjengjeld være mer elastisk.