Min helt egen fanatrøye med midlertidig opplegg

Jeg har tidligere pressentert mine planer om å komponere min helt egen Fanatrøye, nå er jeg kommet en del videre og jeg har begynt på ene armen. 

Jeg ville ha noe annet nede på armen enn en vanlig vrangbord. Jeg har derfor laget en dobbelt taggekant. For å slippe unna med minst mulig montering, har jeg benyttet meg av midlertidig opplegg som senere er strikket sammen til en dobbel kant. 

 Jeg begynte med å legge opp 60 m på pinner nr 2,5 og strikket belegget over 12 omganger.


Taggekanten ble til med å strikke *2 m sammen + 1 kast*. Deretter byttet jeg til pinner nr 3 og fortsatte med like mange omganger som på belegget. 

Så bretter jeg kanten dobbel og strikker sammen maskene fra rettsiden og vrangsiden.

 Resultatet blir en usynlig sammenføyningskant og ingen søm. Veldig kjekt!



#midlertidigopplegg #faldpåstrikk 

Lik strikkepikens facebookside og få flere gode tips!

12 kommentarer

Siste innlegg