Strikke-duppeditter fra ebay

Jeg identifiserer meg ikke som noe utstyrs-fantast, men jeg har begynt å fundere på om jeg må endre litt på hva jeg tenkter om meg selv. Det er veldig kjekt å ha funksjonelt utstyr når jeg trenger det. Ebay og Etsy er mine beste venner, i så måte. Der finnes alt du kan tenke deg, enda mye mer. Det er lett og la seg friste, men jeg har forsøkt å holde meg til moderate mengder. Dette kom i posten i dag:

Her finnes 3 små maskeholdere fra Pony, som blir fine til tomler eller under armene på raglandfelling/rundfellinger.

2 sett endestykker fra Knitpro, som er helt geniale til mye. Alt fra å sette i enden på strømpepinner, sørge for at opplegget ikke glir av rundpinnene, holde maskene på rundpinnen når strikketøy fraktes eller når skuldersømmer på kofter skal syes. 

Jeg har prøvd meg gjennom mange typer maskemarkører og jeg har kommet frem til at disse som ser ut som sikkerhetsnåler er de beste. Maskemarkørerene håper jeg holder vesentlig høyere kvalitet på plasten enn de billige jeg tidligere kjøpte fra Hongkong. Dem knakk en etter en. Men disse kjennes mye mer solide ut, dessuten er jo Pony et velkjent merke i strikkeverden, og det må da være godt for noe. 

De grønne gummiklumpene i posen fra Clover, er endestykker til 5 pinner i 1. Litt plunder å få på, men dem sitter til gjenngjeld godt. Helt supre når sokker som er underveis skal tas med på tur. Nå sitter maskene som dem skal! 

Det skal jo sies at dem er ekstra søte siden dem ser ut som små sauer!

9 kommentarer
    1. Eg har og kjøpt strikkedupeditter som kom i posten i veka som var. Mine har eg kjøpt av hobbyklubben, som eg er medlem av. Der er det ei hylse, som skal halda strikkepinnane fast på uferdige strikk. Det funkar fint, syns eg.

    2. Oldemorbloggen: Sånt er kjekt! Og er en harbarka strikke-entusiast kan man jo rettferdiggjøre sine utskeielser 🙂 Jeg er også medlem der, men syns prisene er litt stive. Jeg har sett den varianten du nevner 🙂

    3. Det var supergreie ting å ha 🙂 Men ebay og Etsy? Har prøvd å finne frem der inne men finner ikke det eg leter etter. Har lyst å prøve å bestille stoff/metervare der inne, men har ikke turd og finner ikke metervarer på de sidene. Sikkert en søkemetode jeg ikke kan.
      Ønsker deg en superfin dag 🙂

    4. Lisbeth: Ja, ikke sant? 🙂

      Ebay selger jo alt mulig rart, mens etsy er litt mer hobby-spesialisert. Søk på “fabric by the yard” på etsy så finner du mye fint 🙂 Er det spesielle typer stoff du er på jakt etter er det fint å spesifisere det. F.eks. 100% cotton eller jersey. Google translate er fin å bruke i kobinasjon med disse nettbutikkene. Paypal er også et must! 🙂

      Flott og kreativ dag til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg