Strikke-duppeditter fra ebay

Jeg identifiserer meg ikke som noe utstyrs-fantast, men jeg har begynt fundere p om jeg m endre litt p hva jeg tenkter om meg selv. Det er veldig kjekt ha funksjonelt utstyr nr jeg trenger det. Ebay og Etsy er mine beste venner, i s mte. Der finnes alt du kan tenke deg, enda mye mer. Det er lett og la seg friste, men jeg har forskt holde meg til moderate mengder. Dette kom i posten i dag:

Her finnes 3 sm maskeholdere fra Pony, som blir fine til tomler eller under armene p raglandfelling/rundfellinger.

2 sett endestykker fra Knitpro, som er helt geniale til mye. Alt fra sette i enden p strmpepinner, srge for at opplegget ikke glir av rundpinnene, holde maskene p rundpinnen nr strikkety fraktes eller nr skuldersmmer p kofter skal syes.

Jeg har prvd meg gjennom mange typer maskemarkrer og jeg har kommet frem til at disse som ser ut som sikkerhetsnler er de beste. Maskemarkrerene hper jeg holder vesentlig hyere kvalitet p plasten enn de billige jeg tidligere kjpte fra Hongkong. Dem knakk en etter en. Men disse kjennes mye mer solide ut, dessuten er jo Pony et velkjent merke i strikkeverden, og det m da vre godt for noe.

De grnne gummiklumpene i posen fra Clover, er endestykker til 5 pinner i 1. Litt plunder f p, men dem sitter til gjenngjeld godt. Helt supre nr sokker som er underveisskal tas med p tur. N sitter maskene som dem skal!

Det skal jo sies at dem er ekstra ste siden dem ser ut som sm sauer!

9 fine kommentarer

Oldemorbloggen

22.04.2013 kl.23:26

Eg har og kjpt strikkedupeditter som kom i posten i veka som var. Mine har eg kjpt av hobbyklubben, som eg er medlem av. Der er det ei hylse, som skal halda strikkepinnane fast p uferdige strikk. Det funkar fint, syns eg.

Strikkepiken

22.04.2013 kl.23:47

Oldemorbloggen: Snt er kjekt! Og er en harbarka strikke-entusiast kan man jo rettferdiggjre sine utskeielser :) Jeg er ogs medlem der, men syns prisene er litt stive. Jeg har sett den varianten du nevner :)

Oldemorbloggen

22.04.2013 kl.23:55

Det skal vera sikkert at prisane er stive.

Strikk & mer

23.04.2013 kl.17:28

Digger ebay! :)

Strikkepiken

23.04.2013 kl.18:34

Strikk & mer: Helt klart :)

Lisbeth

24.04.2013 kl.08:25

Det var supergreie ting ha :) Men ebay og Etsy? Har prvd finne frem der inne men finner ikke det eg leter etter. Har lyst prve bestille stoff/metervare der inne, men har ikke turd og finner ikke metervarer p de sidene. Sikkert en skemetode jeg ikke kan.

nsker deg en superfin dag :)

Heidi

24.04.2013 kl.10:30

S mye fine gadget og tips - takk. Trenger selv de der grnne til strmpegarn.

Strikkepiken

24.04.2013 kl.14:20

Heidi: Er veldig gy nr gadgets er nyttige OG fine p en gang :)

Strikkepiken

24.04.2013 kl.14:25

Lisbeth: Ja, ikke sant? :)

Ebay selger jo alt mulig rart, mens etsy er litt mer hobby-spesialisert. Sk p "fabric by the yard" p etsy s finner du mye fint :) Er det spesielle typer stoff du er p jakt etter er det fint spesifisere det. F.eks. 100% cotton eller jersey. Google translate er fin bruke i kobinasjon med disse nettbutikkene. Paypal er ogs et must! :)

Flott og kreativ dag til deg ogs :)