Høst, fanastrikk og innekos

Selv om det er ganske så vemodig at sommeren har takket for seg, er det noe eget med å krype i innendørs med katt og strikking. Av og til sier et bilde mer en ord, så jeg nøyer meg i grove trekk med det. 

Dette er ei egenkomponert fanakofte og jeg har tidligere skrevet om den her.

Hva er vel bedre en å ha en slapp liten malende pelsball i fanget mens strikketøyet vokser? Multitasking er så definitivt ikke oppskrytt!

12 fine kommentarer

Oldemorbloggen

01.10.2013 kl.20:07

Dette høyrdes harmonisk og koseleg ut. Fanakofta har eg alltid likt.

Birgitte

01.10.2013 kl.20:32

Så herlig bilde! Katten koser seg ja:)

Strikkepiken

01.10.2013 kl.23:51

Oldemorbloggen: Eneste jeg angrer jeg angrer på er at jeg fikk meg katt før. Inga bidrar masse til hverdagslykke :)

Strikkepiken

01.10.2013 kl.23:51

Birgitte: Ja, ikke sant? :) Viktig å passe på sine venner, store som små :)

Greta

02.10.2013 kl.07:25

Kos deg du og nyt høstens goder. Så lenge veret er bra ute, kan ein kose seg inne uten for mye vondter. Og strikketøyet hjelper alltid godt. Kos deg

Liv

02.10.2013 kl.15:20

Den fanakofta di er bare så nydelig, så jeg forstår godt at du må strikke flere. Vi har hatt ulike hunder gjennom mange år, aldri katt. Men det er noe fredelig og godt med en liten pus, og så passer den så godt til et strikketøy. :)) Vi har et oldebarn som er allergisk mot katter, sånn er det. Kanskje hun vokser det av seg, da har vi i alle fall valget. Jamen har alle årstidene sin sjarm. Du har rett innstilling. Vi må glede oss over den tiden som er her nå, og ikke kaste vekk dagene med å lengte etter noe vi ikke har. Kos deg!!

Strikkepiken

02.10.2013 kl.16:47

gretashobby: Sant :)

Strikkepiken

02.10.2013 kl.16:51

Liv: Takk :) Det kommer mer bilder og tekst om kofta etter hvert. Det er så koselig med dyr! Det føles som Inga har vært i familien bestandig, selv om hun bare er 3,5 år.
Vi får håpe oldebarnet ditt vokser allergien av seg. Hvis ikke finnes det allergivennlige katter :)
Så sant, så sant :)

03.10.2013 kl.11:41

Ser ut til å bli en fin Fana :)

Strikkepiken

03.10.2013 kl.14:24

Anonym: Takk for det :)

ravn73

22.10.2013 kl.11:29

Jeg elsker fanamønster, og denne varianten var jo kjempeflott!!!! Får inspirasjon av å lese dette, så tror jeg får finne frem strikkepinner og garn igjen. Lenge siden sist - jeg er ikke den ivrigste strikkeren, men synes det er så koselig og gøy innimellom :)

Strikkepiken

22.10.2013 kl.13:11

ravn73: Takk for det :) Ja, det er et veldig fint, og gammelt, mønster! Så bra at jeg kan inspirere :) Hvilke mengder eller fart du strikker i har ingenting å si, så lenge du koser deg :)