Judy’s magic cast on, opplegg som kan strikkes fra 2 sider

Jeg har ei bok som påstår at det finnes en opplegsmetode for et hvert strikkeprosjekt. Jeg er overbevist om at dette stemmer, så jeg tester ut nye metoder innimellom.

Planen er å strikke en kjørepose til en liten baby. Oppskriften henter jeg ut fra mitt krøllete og blonde hode. Jeg skal for ordens skyld legge til at jeg har tittet litt på andre kjørepose-oppskrifter for å få ideer til hvordan jeg skal gå frem og hva jeg bør ha med og hva som bør sløyfes. Sånn informasjon er nyttig når størrelser, centimetre og masker skal beregnes. 

De fleste kjøreposer strikkes nedenfra og opp, noe jeg mente var et godt utgangspunkt. Men en pose skal jo være tett i bunnen, og jeg mente at å sy igjen posen i bunnen ikke var tilfredstillende så sant det fantes en annen metode. 

Oppleggsmetoden kan strikkes fra begge sider, eller rundt, slik jeg har gjort. Dette var en overraskene enkel måte å legge opp og midt i blinken for mitt prosjekt. 

Oppleggsmetoden er helt usynlig!

Youtube har svar på det meste, også når det kommer til strikking.
 

Slik ser det ut etter at jeg har strikket en stund. Jeg strikker rundt på vanlig måte, eneste forskjellen er at bunnen er tett, med usynlig opplegg.

Slik ser bunnen av posen ut, med tydelige hjørner.

Slik ser posen ut inni, så langt.

Kun det beste er godt nok for en ny liten verdensborger!


#judysmagiccaston #smartopplegg

Lik strikkepikens facebookside og bli jevnlig oppdatert med kreative krumspring og nyttige tips! 

 

13 kommentarer

Siste innlegg