Strikkeskole - kjekt å vite

Judy's magic cast on, opplegg som kan strikkes fra 2 sider

Jeg har ei bok som påstår at det finnes en opplegsmetode for et hvert strikkeprosjekt. Jeg er overbevist om at dette stemmer, så jeg tester ut nye metoder innimellom.

Planen er å strikke en kjørepose til en liten baby. Oppskriften henter jeg ut fra mitt krøllete og blonde hode. Jeg skal for ordens skyld legge til at jeg har tittet litt på andre kjørepose-oppskrifter for å få ideer til hvordan jeg skal gå frem og hva jeg bør ha med og hva som bør sløyfes. Sånn informasjon er nyttig når størrelser, centimetre og masker skal beregnes. 

De fleste kjøreposer strikkes nedenfra og opp, noe jeg mente var et godt utgangspunkt. Men en pose skal jo være tett i bunnen, og jeg mente at å sy igjen posen i bunnen ikke var tilfredstillende så sant det fantes en annen metode. 

Oppleggsmetoden kan strikkes fra begge sider, eller rundt, slik jeg har gjort. Dette var en overraskene enkel måte å legge opp og midt i blinken for mitt prosjekt. 

Oppleggsmetoden er helt usynlig!

Youtube har svar på det meste, også når det kommer til strikking.

Slik ser det ut etter at jeg har strikket en stund. Jeg strikker rundt på vanlig måte, eneste forskjellen er at bunnen er tett, med usynlig opplegg.

Slik ser bunnen av posen ut, med tydelige hjørner.

Slik ser posen ut inni, så langt.

Kun det beste er godt nok for en ny liten verdensborger!

#judysmagiccaston #smartopplegg

Lik strikkepikens facebookside og bli jevnlig oppdatert med kreative krumspring og nyttige tips! 

13 fine kommentarer

gretashobby

09.10.2013 kl.19:56

Hm det var ikkje dumt. Har strikka kjørepose til Trym, men den har knappelukking i bunnen da. Den kan med andre ord brukes når han er blitt så stor att han kan ha føttene ut av den også tror eg er meningen. Ikkje vet eg. Eg ahdde oppskrift å gå etter. Blir nok tøff denne her

strikkepiken

09.10.2013 kl.20:02

gretashobby: Nei, ikke sant? :) denne skal brukes til en liten vinterbaby. Regner ikke med at det blir så aktuelt å bruke kjørepose på sommeren :P

Ja, har sett den, og den ble veldig fin :)

gretashobby

09.10.2013 kl.20:03

Nei om sommeren brukes nok ikkje det. Gleder meg til å sjå din

Ellen Kristin

09.10.2013 kl.20:46

Så smart! Det der skal jeg jammen meg hugse på til senere :)

Oldemorbloggen

10.10.2013 kl.07:56

Det der så smart, og enkelt og veldig godt forklart på videoen. Spørs om eg hugsar det den dagen eg får bruk for metoden.

Anne Marie

10.10.2013 kl.10:56

Det så skikkelig snedig ut. Takk for video med metoden!

strikkepiken

10.10.2013 kl.13:56

Ellen Kristin: Ja, ikke sant? Du er hjertelig velkommen innom igjen :)

strikkepiken

10.10.2013 kl.13:57

Oldemorbloggen: Bare husk hvilken blogg du har sett det på, så skal vi vel finne ut av resten :)

strikkepiken

10.10.2013 kl.14:01

Anne Marie: Gøy å lære noe nytt ikke sant? :)

Liv

10.10.2013 kl.16:06

Det var smart! Alle som følger bloggen din har nok oppdaget at du er flink og smart. Spennende dette her! Ha en fin dag.

strikkepiken

10.10.2013 kl.16:44

Liv: Taaakk :) Det var gode ord :)

Victoria

10.10.2013 kl.17:25

Oj, så flott at du tipset oss om dette! :D

strikkepiken

10.10.2013 kl.18:38

Victoria: Bra du liker det :)