Judy's magic cast on, opplegg som kan strikkes fra 2 sider

Jeg har ei bok som pstr at det finnes en opplegsmetode for et hvert strikkeprosjekt. Jeg er overbevist om at dette stemmer, s jeg tester ut nye metoder innimellom.

Planen er strikke en kjrepose til en liten baby. Oppskriften henter jeg ut fra mitt krllete og blonde hode. Jeg skal for ordens skyld legge til at jeg har tittet litt p andre kjrepose-oppskrifter for f ideer til hvordan jeg skal g frem og hva jeg br ha med og hva som br slyfes. Snn informasjon er nyttig nr strrelser, centimetre og masker skal beregnes.

De fleste kjreposer strikkes nedenfra og opp, noe jeg mente var et godt utgangspunkt. Men en pose skal jo vre tett i bunnen, og jeg mente at sy igjen posen i bunnen ikke var tilfredstillende s sant det fantes en annen metode.

Oppleggsmetoden kan strikkes fra begge sider, eller rundt, slik jeg har gjort. Dette var en overraskene enkel mte legge opp og midt i blinken for mitt prosjekt.

Oppleggsmetoden er helt usynlig!

Youtube har svar p det meste, ogs nr det kommer til strikking.

Slik ser det ut etter at jeg har strikket en stund. Jeg strikker rundt p vanlig mte, eneste forskjellen er at bunnen er tett, med usynlig opplegg.

Slik ser bunnen av posen ut, med tydelige hjrner.

Slik ser posen ut inni, s langt.

Kun det beste er godt nok for en ny liten verdensborger!

#judysmagiccaston #smartopplegg

Lik strikkepikens facebookside og bli jevnlig oppdatert med kreative krumspring og nyttige tips!

13 fine kommentarer

Greta

09.10.2013 kl.19:56

Hm det var ikkje dumt. Har strikka kjrepose til Trym, men den har knappelukking i bunnen da. Den kan med andre ord brukes nr han er blitt s stor att han kan ha fttene ut av den ogs tror eg er meningen. Ikkje vet eg. Eg ahdde oppskrift g etter. Blir nok tff denne her

Strikkepiken

09.10.2013 kl.20:02

gretashobby: Nei, ikke sant? :) denne skal brukes til en liten vinterbaby. Regner ikke med at det blir s aktuelt bruke kjrepose p sommeren :P

Ja, har sett den, og den ble veldig fin :)

Greta

09.10.2013 kl.20:03

Nei om sommeren brukes nok ikkje det. Gleder meg til sj din

Ellen Kristin

09.10.2013 kl.20:46

S smart! Det der skal jeg jammen meg hugse p til senere :)

Oldemorbloggen

10.10.2013 kl.07:56

Det der s smart, og enkelt og veldig godt forklart p videoen. Sprs om eg hugsar det den dagen eg fr bruk for metoden.

Anne Marie

10.10.2013 kl.10:56

Det s skikkelig snedig ut. Takk for video med metoden!

Strikkepiken

10.10.2013 kl.13:56

Ellen Kristin: Ja, ikke sant? Du er hjertelig velkommen innom igjen :)

Strikkepiken

10.10.2013 kl.13:57

Oldemorbloggen: Bare husk hvilken blogg du har sett det p, s skal vi vel finne ut av resten :)

Strikkepiken

10.10.2013 kl.14:01

Anne Marie: Gy lre noe nytt ikke sant? :)

Liv

10.10.2013 kl.16:06

Det var smart! Alle som flger bloggen din har nok oppdaget at du er flink og smart. Spennende dette her! Ha en fin dag.

Strikkepiken

10.10.2013 kl.16:44

Liv: Taaakk :) Det var gode ord :)

Victoria

10.10.2013 kl.17:25

Oj, s flott at du tipset oss om dette! :D

Strikkepiken

10.10.2013 kl.18:38

Victoria: Bra du liker det :)