Fanakofte nr. 4 på pinnene

Det er ca 1 år siden jeg prøvde meg på min første fanakofte, og jeg kan trygt si at jeg har blitt hekta… Nå forsøker jeg meg på enda en egenkomponert variant av denne populære og norske kofta. Dette skal bli en nøye avtalt julegave til min beste venninne. Hun har selv plukket ut mønsterborder, som jeg har satt sammen.

Armene, som jeg her er begynt på, er etter inspirasjon etter et bilde i boka Fanatrøyer. Denne boka er for øyeblikket farvoritt strikkeboka mi! (Noe jeg mistenker ikke har gått upåaktet hen av dem som stikker hodet innom bloggen, innimellom…)

I sommer da hun var på storfint besøk, tok vi oss tid til se-på-kanppe-runde og se-og-føle-på-garn-runde. Vi har, til min begeistring, landet på mitt favorittgarn alpakka fra Drops. Fargene er tomatrød og naturhvit. Jeg gleder meg veldig til å se denne vokse frem. For helt egentlig er det veldig kjekt å få kreative impulser fra andre!

Så er det jo ikke til å stikke under en stol eller sope under teppe at det er kjekt å gjøre stas på noen man liker så godt!

26 kommentarer

Siste innlegg