Velfylte julestrømper til de store

I år har jeg sydd julestrømper til meg og samboeren min. Selv om min bedre halvdel ville ha en trafisjonell variant, har jeg tatt meg visse kreative friheter og putta på elementer som jeg liker. Mønsteret til selve strømpen fant jeg her og fremgangsmåten vises her.

Navnene på strømpene har jeg brodert på for hånd. I et tidligere blogginnlegg skriver jeg om fremgangsmåten. Det er å finne her.

Jeg har heldigvis fått bekrefta mine mistanker om at jeg har vært snill pike i år, for strømpen var sprekkferdig av spennende innhold. Fortsatt god jul alle sammen!

10 kommentarer
    1. Nydelige julesokker. Jada, jeg er sikker på at du er både snill og flink. 🙂
      Håper du har en fin julehelg.

    2. Hei! Prøver å sy slike julestrømper etter tutorialen du linker til. Men “cuffen” blir altfor vid i forhold til strømpen! Jeg klipte ut delene direkte fra mønsteret uten å legge til sømmonn, var det feil? Skal sømmonn legges til før man klipper? Håper på svar selv om innlegget er gammelt:) Superfine strømper du har laget forresten:)

    3. Jill O.: Hei og takk! 🙂

      Normalt sett legges det alltid sømrom til på mønsteret, og dette er noe du må gjøre selv. Men jeg tror ikke jeg gjorde det her, fordi jeg syns strømpen ble stor nok.

      Men syns du overdelen blir for stor, kan du jo bare sy den inn litt i sømmen midt bak. Omkretsen der overdelen festes til selve strømpen må fortsatt stemme overens, ellers er det bare å justere dette som du selv ønsker.

      Lykke til 😉

    4. Takk for raskt svar! Da skal jeg prøve å sy inn litt på overdelen. Har allerede brodert navn etter din fremgamgsmåte, funket veldig fint😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg