Bestefarsokker

Sokker er kjempefine julegaver å gi bort. Derfor har jeg strikket ullsokker til bestefar. 

Det er jo slik at bestemor strikker sokker i fleng, men siden bestefar har vært min store inspirasjon til sokkeoppskriften, føltes det veldig riktig å gi han et par. Oppskriften er å finne her

Sokkene er strikket i Coop sitt sokkegarn Ola på pinner nr. 3,5 med Regia forsterkningarn i hælen.

For at sokkene ikke skal rotes bort, har jeg brodert navn på dem. For å sikre riktig vask, har jeg hengt på en lapp som instruerer om det.

Bestefar ble glad, så jeg regner dette for innertier!

8 kommentarer
    1. Ser ut som ei god passform. Skjønner godt at bestefar ble glad. Jeg pleier å sende med magebeltet på garnet når jeg gir bort sokker. Det er i hvert fall smart å sende med opplysninger om riktig vask 🙂

    2. Så fine sokker. Likte godt måten du hadde brodert på navnet. Ble stilig.
      Var mye fint på bloggen din. Her kommer jeg til å titte innom oftere.
      Godt nytt år !

    3. Terese: Takk 🙂 Vi har mange mannfolk i familien som har ca samme størrelser, så da er det veldig viktig å ha med navn.

      Så hyggelig at du syns det! Du er hjertelig velkommen innom, når det måtte passe. Godt nytt år til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg