Bestefarsokker

Sokker er kjempefine julegaver gi bort. Derfor har jeg strikket ullsokker til bestefar.

Det er jo slik at bestemor strikker sokker i fleng, men siden bestefar har vrt min store inspirasjon til sokkeoppskriften, fltes det veldig riktig gi han et par. Oppskriften er finne her.

Sokkene er strikket i Coop sitt sokkegarn Ola p pinner nr. 3,5 med Regia forsterkningarn i hlen.

For at sokkene ikke skal rotes bort, har jeg brodert navn p dem. For sikre riktig vask, har jeg hengt p en lapp som instruerer om det.

Bestefar ble glad, s jeg regner dette for innertier!

8 fine kommentarer

se

03.01.2014 kl.19:22

Ser ut som ei god passform. Skjnner godt at bestefar ble glad. Jeg pleier sende med magebeltet p garnet nr jeg gir bort sokker. Det er i hvert fall smart sende med opplysninger om riktig vask :)

Terese

03.01.2014 kl.22:41

S fine sokker. Likte godt mten du hadde brodert p navnet. Ble stilig.

Var mye fint p bloggen din. Her kommer jeg til titte innom oftere.

Godt nytt r !

Birgitte

03.01.2014 kl.23:59

Ullsokker er flotte gaver!

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:04

se: Disse sokkene har ftt mye skryt for sin passform og teknikker :) opplysninger om vask er alfa og omega for lang levetid :)

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:07

Terese: Takk :) Vi har mange mannfolk i familien som har ca samme strrelser, s da er det veldig viktig ha med navn.

S hyggelig at du syns det! Du er hjertelig velkommen innom, nr det mtte passe. Godt nytt r til deg ogs :)

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:07

Birgitte: Helt sant :)

Lene

04.01.2014 kl.21:51

S fine sokker, klart bestefar ble glad for de:-)

Titt gjerne innom min nye blogg.

Lene

Strikkepiken

04.01.2014 kl.22:34

Lene: Takk for det :)