Bestefarsokker

Sokker er kjempefine julegaver å gi bort. Derfor har jeg strikket ullsokker til bestefar. 

Det er jo slik at bestemor strikker sokker i fleng, men siden bestefar har vært min store inspirasjon til sokkeoppskriften, føltes det veldig riktig å gi han et par. Oppskriften er å finne her

Sokkene er strikket i Coop sitt sokkegarn Ola på pinner nr. 3,5 med Regia forsterkningarn i hælen.

For at sokkene ikke skal rotes bort, har jeg brodert navn på dem. For å sikre riktig vask, har jeg hengt på en lapp som instruerer om det.

Bestefar ble glad, så jeg regner dette for innertier!

8 fine kommentarer

Åse

03.01.2014 kl.19:22

Ser ut som ei god passform. Skjønner godt at bestefar ble glad. Jeg pleier å sende med magebeltet på garnet når jeg gir bort sokker. Det er i hvert fall smart å sende med opplysninger om riktig vask :)

Terese

03.01.2014 kl.22:41

Så fine sokker. Likte godt måten du hadde brodert på navnet. Ble stilig.

Var mye fint på bloggen din. Her kommer jeg til å titte innom oftere.

Godt nytt år !

Birgitte

03.01.2014 kl.23:59

Ullsokker er flotte gaver!

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:04

Åse: Disse sokkene har fått mye skryt for sin passform og teknikker :) opplysninger om vask er alfa og omega for lang levetid :)

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:07

Terese: Takk :) Vi har mange mannfolk i familien som har ca samme størrelser, så da er det veldig viktig å ha med navn.

Så hyggelig at du syns det! Du er hjertelig velkommen innom, når det måtte passe. Godt nytt år til deg også :)

Strikkepiken

04.01.2014 kl.19:07

Birgitte: Helt sant :)

Lene

04.01.2014 kl.21:51

Så fine sokker, klart bestefar ble glad for de:-)

Titt gjerne innom min nye blogg.

Lene

Strikkepiken

04.01.2014 kl.22:34

Lene: Takk for det :)