Morsdag og strikkeutstyrsveske

Morsdag er en fin anledning å gjøre stas på sin mor. Mamma er i likhet med meg hånarbeidsentusast. Jeg har sørget for å dytte på henne en del fiffige strikke-accessories etter som jeg selv har blitt mer orientert i strikkeverden. Men noe praktisk å ha alt dette småtteriet i, har jeg ikke ordnet, før nå.

I fjor sydde jeg to slike vesker, en til svigermor og en til samboerens mormor. Disse to i turkis er å finne her.

Mamma er glad i blått, så da ble jo fargevalget enkelt. Det hvite stoffet med de blå garnnøstene er kjøpt på Etsy og er å finne her.

For å gjøre veska mer spennende har jeg delt utsidene og brukt to ulike stoff med en tittekant av kroklisse mellom. Kjempekjekt med slike små ting da er det bare å lesse på med ting og teknikker man liker. Pga størrelsen er det meste overkommelig.

Merkelapp med tekstren Hand Made ble sydd på. En slik lapp er utvilsomt med å gå gi veska et mer profft uttrykk. Merkelappene er i likhet med tøyet kjøpt på Etsy og er å finne her. Jeg har sydd på noen knapper til pynt, for å binde sammen fargene og si noe om hvem som har sydd veska…

For å gjøre det enklere å holde i glidelåsen har jeg hengt på en charms som ser ut som et garnnøste. Den pynter fint opp og er samtidig praktisk.

For at nålene ikke skal forsvinne mellom alt annet utstyr har jeg laget en liten nålepute. Dette er quiltewatt som er sydd fast til ene veggen også har jeg laget et lite deksel i form av en lapp med trykknapper på. Så skal det ikke være noen fare for å stikke seg på nålene, på jakt etter annet utstyr. 

Denne rommer både saks, målebånd, maskemarkører, sikkerhetsnåler, maskemarkører, endestykker, pinnemåler og nåler. Gratulerer med dagen mamma!


#morsdag #hjemmelaget #søm #strikking 

12 kommentarer

Siste innlegg