Kreasjoner med symaskina

Morsdag og strikkeutstyrsveske

Morsdag er en fin anledning gjre stas p sin mor. Mamma er i likhet med meg hnarbeidsentusast. Jeg har srget for dytte p henne en del fiffige strikke-accessories etter som jeg selv har blitt mer orientert i strikkeverden. Men noe praktisk ha alt dette smtteriet i, har jeg ikke ordnet, fr n.

I fjor sydde jeg to slike vesker, en til svigermor og en til samboerens mormor. Disse to i turkis er finne her.

Mamma er glad i bltt, s da ble jo fargevalget enkelt. Det hvite stoffet med de bl garnnstene er kjpt p Etsy og er finne her.

For gjre veska mer spennende har jeg delt utsidene og brukt to ulike stoff med en tittekant av kroklisse mellom. Kjempekjekt med slike sm ting da er det bare lesse p med ting og teknikker man liker. Pga strrelsen er det meste overkommelig.

Merkelapp med tekstren Hand Madeble sydd p. En slik lapp er utvilsomt med g gi veska et mer profft uttrykk. Merkelappene er i likhet med tyet kjpt p Etsy og er finne her. Jeg har sydd p noen knapper til pynt, for binde sammen fargene og si noe om hvem som har sydd veska...

For gjre det enklere holde i glidelsen har jeg hengt p en charms som ser ut som et garnnste. Den pynter fint opp og er samtidig praktisk.

For at nlene ikke skal forsvinne mellom alt annet utstyr har jeg laget en liten nlepute. Dette er quiltewatt som er sydd fast til ene veggen ogs har jeg laget et lite deksel i form av en lapp med trykknapper p. S skal det ikke vre noen fare for stikke seg p nlene, p jakt etter annet utstyr.

Denne rommer bde saks, mlebnd, maskemarkrer, sikkerhetsnler, maskemarkrer, endestykker, pinnemler og nler.Gratulerer med dagen mamma!

#morsdag #hjemmelaget #sm #strikking

12 fine kommentarer

Liv

09.02.2014 kl.15:17

Noe s vakkert og praktisk. Jeg blir litt rrt nr jeg ser hvilken omtanke du har lagt i gaven. S mange fine detaljer. Heldige mamma. :)

Ha en fin sndag videre.

Strikkepiken

09.02.2014 kl.15:20

Liv: Takk takk :) jeg liker kombinasjonen fint og praktisk :)

God sndag til deg ogs :)

Mona Therese

09.02.2014 kl.20:36

oi de var utrolig fine!

Birgitte

09.02.2014 kl.20:41

En gjennomtenkt og fin gave! Og s flott utfrt!

Lene

09.02.2014 kl.21:44

Jeg er kjempe imponert:-) s lekker:-) Flink du er:-)

strikkogtov

09.02.2014 kl.22:06

Det var lekkert, - og praktisk :)

Strikkepiken

09.02.2014 kl.23:04

Mona Therese: Taaakk :)

Strikkepiken

09.02.2014 kl.23:05

Birgitte: Takk :) jeg har en slik selv ogs og er veldig glad i den, s da mtte jo mamma ogs f en slik :)

Strikkepiken

09.02.2014 kl.23:05

Lene: S gy kunne imponere litt da :) takk for gode ord :)

Strikkepiken

09.02.2014 kl.23:06

strikkogtov: Nettopp slik jeg liker det :P

Hanne

10.02.2014 kl.09:47

det var virkelig en fantastisk morsdagsgave!!

Strikkepiken

10.02.2014 kl.12:48

Hanne: Takk takk :)