Lilla perlepulsvarmere i rillestrikk

Jeg har lenge blitt inspirert av rillestrikk med perler. Dette er noe som er helt nytt for meg, men atter en gang begynner jeg med frisk mot p noe jeg ikke kan. Det er jo bare rillestrikk med litt pynt p, ikke sant?

Garnvalget falt p Drops Alpaca i fargen lilla nr. 4400. Viktig at garnet er tynt nok til at perlene kan gli lett over.

Alle perlene for 1 pulsvarmer tres p fr oppstart. Her har jeg brukt en vanlig synl med dobbel sytrd, for overfre perler til garnet. Og bruke en nl som passer til strikkegarnet, vil ikke passe til de 3 mm store perlene. Litt klnete gjre det slik, for alle ledd m henge sammen, eller stikker perlene av.

Oppskriften fant jeg knitty.com, og den er gratis.

Pulsvarmerne er lagt opp med midlertidig oppleggog felt av med 3 needle bind off. En genial mte snike seg unna en sm, som hadde vistes. Ergo et mye bedre og usynlig resultat.

Mnsterrapporten skulle strikkes 4 ganger, men jeg greide meg med 3, til mine smale hndledd.

strikke slike pulsvarmere er ikke vanskelig, bare litt tidkrevende. Det er et herk med alle perlene som skal brukes senere, som hele tiden m skyves videre p garnet i pvente av bli brukt. Det er vanskelig f opp skikkelig strikke-temposlik.
Men dette er en svrt tilfredsstillende teknikk for fine resultatene oppstr jo umiddelbart. Alts, jeg konkluderer med at det blir flere av denne typen pulsvarmere for jeg er fornyd!

#Perlepulsvarmere #StrikkeMedPerler #Rillestrikk

17 fine kommentarer

Liv

11.07.2014 kl.21:19

Dette kunne jeg ogs virkelig prve p. Det s flott ut!

Strikkepiken

11.07.2014 kl.21:30

Liv: Takk :) Er ikke vanskelig, s oppfordrer absolutt til prve :)

Line Kristine

12.07.2014 kl.01:19

Kjempefine! :) Har strikket pulsvarmere med perler p tidligere, men ikke med dette mnsteret. Hm... Tror jeg m prve det.

strikkogtov

12.07.2014 kl.09:18

Har ikke strikket med perler selv, men har lrt prinsippet av ei som strikker dette mye.

Pulsvarmerne dine ble virkelig lekre :)

Terese

12.07.2014 kl.09:40

De var nydelige :)

fjellgeitbundingen

12.07.2014 kl.09:45

Hei, det blir veldig fint med perler. Det ble kjempe fine pulsvarmere. Jeg bruker en tynn, tynn heklekrok tre perlene p garnet med underveis. Kroken m g gjennom hullet p perla, s trer jeg perlene p etterhvert som man trenger det i mnsteret. Tidkrevende det ogs, men passer meg bedre. Ligger litt p you tube om teknikken :)

Strikkepiken

12.07.2014 kl.20:55

Line Kristine: Takk takk :) Ja, gjr gjerne det ;)

Strikkepiken

12.07.2014 kl.20:55

strikkogtov: Takk for det :) Da vet du hva du skal gjre om du bestemmer deg for prve deg p perlestrikk :)

Strikkepiken

12.07.2014 kl.20:56

Terese: Takk takk :)

Strikkepiken

12.07.2014 kl.20:58

fjellgeitbundingen: Taaakk :) Jeg vet hva du snakker om, og jeg har allerede vrt sett p flere slike videoer. Har planer om prve dette ogs. Jeg har kjpt inn garn, perler og en supertynn heklekrok. Oppskrift har jeg ogs funnet :)

Unn Leirvg

13.07.2014 kl.16:10

Nydelige!

Strikkepiken

13.07.2014 kl.20:02

Unn Leirvg: Takk for det :)

fjellgeitbundingen

20.07.2014 kl.07:02

Hei, da blir det spennende hre hva du synes om denne teknikken kontra den andre :)

Strikkepiken

20.07.2014 kl.20:16

fjellgeitbundingen: Ja, jeg er spent selv :) Mtte kjpe heklekrok 0.6 mm :P Den blir nok aldri noensinne bruk til hekling...

fjellgeitbundingen

20.07.2014 kl.20:27

Ha ha, kan jo hende du plutselig vil hekle de fineste blonder da ;)

Strikkepiken

20.07.2014 kl.21:39

fjellgeitbundingen: Haha! Har mine tvil :P

fjellgeitbundingen

20.07.2014 kl.23:18

:)