Prikkete jerseykjole

Jeg er stor fan av  komfortable klær med særpreg, og av disse er kjoler min store favoritt. Jeg har lett butikker opp og ned i flere år uten å finne det jeg ville ha, så nå har jeg funnet ut at det beste, fineste og rimeligste er å sy selv.

Jeg har tidligere sydd en trekløvertopp og en kjole med døde fisker på, begge i jersey og begge etter Tilly and the buttons COCO sewing pattern. Nå har jeg laget en tredje variant, med prikker og egne detaljer.

Nå er ikke grå verdens mest kledelige farge til meg, men jeg tror dette blir en fantastisk kjole å ha til vinteren med røde strømper til, et fargerikt sjal og en god cardigan i ull. Grå er en kjempefin basisfarge å ha  garderoben. Den kan enkelt kles opp med ulike farger, etter dagsform og humør. 

Mønsteret har egentlig båthals, med en enkle fald. Jeg endret halsringingen min til å gå nærmere inn til halsen også lagde jeg en dypere utringing. Ikke så veldig dyp, men likevel plass til et lite smykke. For å få denne halsen til å ligge pent måtte jeg sy på kantebånd. Jeg kom over denne forklaringen på hvordan sy en fin halskant, og ble egentlig veldig fornøyd. 

Jeg har en svakhet for små puffermer, og for dem som ikke har overflødig av skuldre fra naturens side, er dette en fin måte å jukse på. Dette er en fiffig måte å få midjen til å se smalere ut, uten slanking, dietter eller trening. Mønster på vanlige ermer kan enkelt endres til puffermer. Denne forklaringen viser hvordan.

For å få kjolen til å sitte pent i ryggen fikk også denne kjolen innsnitt i ryggen. 

Nå har jeg funnet en variant av dette populære mønsteret, som jeg trives veldig godt med. Det blir garanter flere slike i andre farger og mønstre!

Jeg er forøvrig svært fornøyd med den korte sommersveisen min!


#SewingCoco #CocoDress #TillyAndTheButtons #DressHandmade

18 kommentarer

Siste innlegg