Retro blomsterkjole

Jeg har sydd masse i sommer, mye mer en på lenge. Jersey er gøy og kommer i masse fine mønstre. Det er faktisk et materiale som er overraskende takknemlig å arbeide med, og det skal ikke så mye til for at det faktisk blir ganske så bra. 

Kjolen er den jeg er mest fornøyd med av alt jeg har laget i sommer. For det første er den blå, så har den glade blomster, den superkomfortabel og sitter pent. Ikke krever den store tilbehøret heller. 

Stoffet kom jeg over på fjorårets ferietur til Umeå, på Ohlsons Tyger

Mønsteret er, i likhet med det meste andre jeg har sydd, Coco fra Tilly and the buttons

Jeg har på egenhånd endret armene til puffermer og endret halsringingen slik at den passer meg bedre. (Båthals er ikke noe for meg!)

Den kongeblå kanten på halsen og ermene er sydd etter denne forklaringen.

Selv om jeg ikke er spesielt plaget med dårlig humør, føler jeg denne bidrar med et skikkelig vitamininnsprøytning!


 #SewingCoco #CocoDress #TillyAndTheButtons #DressHandmade #HelgelandMuseum

11 kommentarer

Siste innlegg