Mariusinspirert traktorjakke neste!

Jeg ble for litt siden kontaktet av en dame som hadde sett en genser med traktorer og deler av Mariusmønsteret på. Så den sto nå øverst på ønskelista, da riktignok i form av jakke.

Siden det ikke finnes noen eksakt oppskrift på denne komposisjonen, blir en del av oppgaven å koke sammen noe selv. Siden jeg har strikket originalen så mange ganger, regner jeg ikke med at dette blir verdens største problem. 

Bildet er hentet fra bloggen hyperkreativ.com 

Så det er genseren over som er hovedinspirasjonen. Fargevalget er ikke så ulikt og fargeplasseringen blir den samme. Traktorene skal derimot gå mot hverandre og møtes ved knappestolpene. Symmetri er behagelig for øyet!

Jeg har saumfart nettet og fant et mønsterdiagram på traktorene som enkelt kan byttes ut med kryssene på Mariusgenseren. Resten av mønsteret er Marius. Traktormønsteret fant jeg på bloggen Ida Amalies Hobbykrok. Der finnes det mange andre mønstre som også kan integreres i Mariusmønsteret, så det kan så absolutt være verd å ta en titt!

Garnet er fra DROPS og heter Merino Extra Fine. Fargene heter  natur nr. 01, brun nr. 09 og rosa nr. 25.

Dette er tredje høsten på rad jeg går løs på Mariusgenser i DROPS Merino Extra Fine. Blir liksom ikke høst uten, virker det som!

12 kommentarer

Siste innlegg