Knall rosa jerseykjole

Jeg har i hele sommer hatt dilla på jersey-kjoler og jeg har sydd meg en pen liten stabel. Og når sant skal sies er kjole et veldig bra og feminint alternativ til joggebuksa, komfortabelt og pent på en gang!

Yndlingsmønsteret mitt kommer fra Tilly and the buttons. Og jeg har tidligere sydd en identisk kjole i petrolfarget jersey. Jeg har også tidligere sydd en retro blomsterkjolegrå kjole med prikker på, turkis kjole med døde fisker på og en marineblå trekløvertopp.

Praktisk med halvlange armer, med en liten puff på som tilfører noe ekstra.

Kjolen er sydd med overtransportør, strech-nål og strech-søm, med lavere trådspenning en normalt. Halskant, armer og skjørt er lagt opp med bruk av 4 mm tvillingnål tilpasset jersey-stoff. 

Kjolen har innsnitt i ryggen, for bedre fasong.

Og lommer på magen for morro skyld!

Jeg tror denne blir superfin inni Fanatrøya mi med rosa daisy-stitch-pulsvarmere til. Om det skulle være noen tvil, jeg liker rosa!


#SewingCoco #CocoDress #TillyAndTheButtons #DressHandmade

14 kommentarer

Siste innlegg