Telemarkskofta vokser

Selv om det ikke finnes noen oppskrift på Telemarkskofte med rundfelling, har jeg bestemt meg for å lage både oppskrift og kofte selv. 

Jeg har tidligere skrevet om hvordan jeg har strikket den vridde vrangborden nede på bolen og på armene.

Jeg har brukt Klassikerhefte fra Sandnesgarn, modell nr. 18 og Norske ikonerheftet fra Sandnesgarn, modell nr. 3 som utgangspunkt. Slik har jeg fått med meg de originale mønsterrapportene og en koftefasong i garntykkelsen jeg liker. Så blir oppgaven å slå sammen disse og håpe på det beste. 

Jeg strikker fortsatt fra garnlageret mitt som har mye baby ull fra Sparkjøp. Jeg bruker fargene naturhvit nr. 800 og koksgrå nr. 827.

Det er veldig spennende å eksperimentere litt!


 

Minner om Strikkepiken facebookside, lik den da vel!

20 kommentarer

Siste innlegg