Koftemysteriet Albin

For litt siden ble jeg kontaktet av en kjekk og trivelig ung kvinne som hadde et bilde av en kofte hun hadde hadde når hun var lita. Kofta hadde blitt lånt ut til kjente å kjære etter at hun selv var vokst ut av den. Nå var hun selv blitt mor til en liten prinsesse, som fylte året for litt siden. Kofta hadde helt klart sett sine beste dager, og nå var ønsket stort om ei ny kofte i samme farger og mønster. 

Hun visste ingenting om garn, oppskrift eller navn på kofta. Med kun et bilde å gå ut fra, delte jeg det på koftegruppa på facebook i håp om at noen kjente til den og hvor jeg kunne nå tak i oppskrifta. I løpet av et par timer hadde jeg oppskrifta på PCen. Oppskrifta på kofta Albin ligger gratis ute på koftegruppa her.

Triplex er et garn som er gått ut av produksjon, så jeg har erstattet det med Smart fra Sandnesgarn som har ca samme løpemeter pr. nøste og er i 100% ull. Garnet kan uten problem vaskes i maskin, noe som er en stor fordel for klær til små barn. Fargene jeg har valgt er hvit 1002, gammelrosa 4715 og vinrød 4554.

Så nå blir neste prosjekt å strikke den minste kofta jeg har strikket til nå. Men jeg liker veldig godt å strikke klær til små prinsesser!

10 kommentarer
    1. Vi er mange som har fått hjelp i Koftegruppa. I tillegg er det virkelig interessant å være med. Jeg er så imponert over antallet kofter som dukker opp der, og så nydelige kofter. Er så bra at noen har tatt tak i dette og forvalter denne kulturskatten. Så bra at du fikk svar på ditt spørsmål.
      Ser i ditt forrige innlegg at du fant en løsning på kjæreste-jakka, noe jeg ikke betvilte et sekund. 🙂
      Godt at det løste seg på best mulige måte.
      Ha det fint.

    2. Liv: Det dukker opp mye flott inspirasjon, flott håndarbeid og kulturarv! Og heldigvis er det ikke slik at strikking bare er for “gamle kjærringer” lenger, men superhot! Gruppa består jo at en fin miks av nyfrelste og erfarne travere med mye kunnskap 🙂

      Det har blitt en ordning på kjærestejakka, ja. Selv om den ikke har blitt helt ferdig enda. Må skrape sammen motivasjon til å få den montert 🙂

      En flott dag ønskes din vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg