Årets julegaver

Jeg har fått masse fint hobby-stash til jul!

 

Gavekort på den lokale garnbutikken er et kjærkommet tilskudd!

Sakse-etui til å ha tøysaksene mine i, med katt på så klart!

Passende knapper.

 

Smykke av en sau fra Tana gull og sølv.

Smykke med saks på fra den norske designeren Bjørg.

Nøstemasking fra Järbo Garn, som jeg ikke helt visste at jeg ønsket meg, men som er veldig praktisk faktisk! Nøstet ligger ro på bordet og “hopper” ingen steder mens jeg strikker. Regner meg jeg kan nøste opp ca 100 gram garn pr. nøste. 

Gavekort på nettkurs om strikk og søm fra craftsy.com

– Feminine fit, bustshaping techniques

– Custom cabled designs

– Sweater surgery

– Sizing knitwear patterns

– How to say it, pattern writing for knitters

– Sew better, sew faster

– Sew the perfeckt fit

Mønster på kjole, vedlegg til det siste nettkurset.

Kofteboka – den store koftejakten,  av Lene Holme Samsøe og Liv Sandvik Jakobsen. Masse masse masse fint inni boka. Om jeg ikke har lyst til å strikke alle koftene, er det flere jeg godt kunne tenke meg. Jeg blir nok å skrive mer om denne boka!

Jeg er meget fornøyd!


 

Lik gjerne facebooksiden min!

12 kommentarer
    1. God jul til deg.
      Så flotte og personlige gaver du fikk. Du kunne sikkert ha skrevet alt på en ønskeliste selv. Viser at fam. og venner kjenner deg godt.
      Ha en fin og rolig strikke-romjul. (?) Du strikker kanskje på en julegave enda?

    2. Liv: Takk det samme til deg og dine 🙂

      Ja, jeg er imponert hva alle sammen har fått til 🙂

      Det kommer en mareritt-post en gang ut på ny-året og partinummer-fadesen og hvordan jeg har kommet meg ut av den. Jeg strikker på den store jakka innimellom, men må ha noe annet og mer hyggelig innimellom for å holde motet oppe. Men jakke til gubben skal det bli. Bedre sent en aldri 🙂

    3. Her var det mye fint! Jeg fikk også en koftebok, men denne het “Norske Kofter”. Den inneholdt blant annet Bøvertun som Liv har på seg på forsiden av boka. Litt strikkestæsj fikk jeg også:-)
      Ha en fin romjul!

    4. Sarah: Oy! Jeg har lett etter den boka, men har tilgode å finne den i butikken. Kunne veldig gjerne tenkt meg å bla i den, i det minste 🙂 Syns bøvertun med rundfelling er den aller fineste. Det blir nok en slik på meg etterhvert 🙂 Strikkestæsj er DIGG!

      Fin fin romjul ønskes i retur 🙂

    5. Hei, Så hyggelig du spør om hva jeg fikk. Ostehøvel, ostekniv, jakke, penger, hodelykt, isbrodder, vin, snop, takkespade, takkekost, skjerf, te, forestilling, 2 ulike tepper, godteskål, brodert engleduk og engel til juletreet. Mye her jeg hadde ønsket meg og mye fint laget av barnehender.. 🙂 Hadde håpet jeg fikk boka bare ull eller kofteboka, og kanskje et strikkeprosjekt eller to, men kan jo kjøpe en bok og et prosjekt for pengene 🙂

    6. Åå, så mange fine gaver. Det ser ut som om du har mange rundt deg som er flinke til å kjøpe gaver, eventuelt at du er flink til å skrive ønskelister? 😉
      Heldig er du uansett, jeg kan tenke meg at du kommer til å få mye glede av dette 🙂

    7. fjellgeitbundingen: Er jo spennende å høre hva andre fikk også 🙂 her gikk det mye i nytt service og vinglass, sjokolade, te og litt annet kjøkken-stash i tillegg. Men det hadde liksom ikke noe inne på strikkebloggen min å gjøre, selv om jeg ble veldig glad for det også 🙂

    8. Maria: Ja, ikke sant? 🙂 Det er nok en god mix av folk som er flinke til å finne ting selv og de som liker ønskeliste 🙂 Har allerede kost meg med å sitte å se på alt det fine 🙂

      Fikk du mye fint til jul? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg