Albin monteres

Det er kaldt og ruskevær ute, og perfekt innevær. Jeg har dermed benyttet en gylden mulighet og montert lillekofta. 

Selv om jeg utmerket godt vet hvordan kofter skal monteres er det likevel forbundet med en del styr. Det er viktig at jeg er våken og påpasselig, for dette er fortreffelig mulighet til å ødelegge alt strikkearbeidet som er lagt ned. Det har jeg heldigvis ikke opplevd til nå! 

Grunnen til at jeg har så mange pinner i sving er at jeg ikke har felt til hals, bare satt løse masker over på en hvilende strikkepinne. Disse skal bli til halskant etterhvert. Så har jeg delt opp i for- og bakstykke på hver sin pinne. 

Jeg bruker vanligvis å sy sømmene for knappestolper og ermehull i samme slengen. Men siden kofta er så liten måtte jeg sy sømmen framme først, klippe og få et større flatt stykke, som jeg så kunne sy sømmene til armene. 

En støter på helt andre utfordringer med ei lita kofte enn ei stor. Hjernetrim er det i aller høyeste grad uansett!

Vil du se hvordan jeg trinn for trinn monterer slike typer kofter? Ta en titt her.


#koftemontering #koftestrikk #barneklær  

7 kommentarer
    1. fjellgeitbundingen: Jeg fremstår kanskje sånn, jeg blir også usikker, men jeg lar ikke det stoppe meg og stoler på magefølelsen. Øvelse gjør mester, så da er det bare å gå i gang å øve 🙂

    2. fjellgeitbundingen: Strikke kofter til små unger er en ypperlig måte å få øvd seg på å montere 🙂 spør gjerne om du trenger hjelp eller bare litt moralsk støtte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg