Selbustrikk på tynne pinner - herrevotter

I tillegg til vintage-jakka, ønsket kjæresten seg et par tynne Selbuvotter til jul. Disse ble ferdige og har faktisk vært brukt en hel del, men jeg har rett og slett glemt å vise frem votteparet her. 

Oppskrifta er hentet fra Rauma sitt hefte Selbustrikk. Garnet er Babyull fra Sparkjøp i fargene naturhvit nr. 800 og koksgrå nr. 827. Et tynt og mykt garn som ikke tover i bruk. 
Vottene er strikket på pinner nr. 2.

Kanten nede var opprinnelig også mønsterstrikk, dette byttet jeg ut til fordel for vridd vrangbord og rene striper

Mønsteret var en utfordring å strikke, og vottene var ikke store på størrelsen, men utover det er både jeg og kjæresten fornøyd!

Lik strikkepikens facebookside og få med deg alt nytt!

#SelbuVotter #SelbuStrikk #SelbuMønster #Strikkavotter 

10 fine kommentarer

venkesstrikk

05.02.2015 kl.20:06

Disse var kjempefine og koselig å strikke:)

Strikkepiken

05.02.2015 kl.20:13

venkesstrikk: Takk :)

Maria

06.02.2015 kl.10:37

Så fine de ble! Tenk at du strikker votter på pinne 2, det er jeg alt for utålmodig til!

strikkogtov

06.02.2015 kl.10:37

Skjønner at mønsteret er utfordrende, men så ble de fine òg :)

Strikkepiken

06.02.2015 kl.11:52

Maria: Takk :) jeg hadde flere prosjekter i tillegg til vottene, slik at jeg kunne variere. Selv tålmodigheten min hadde ikke tålt noe annet :P

Strikkepiken

06.02.2015 kl.11:52

strikkogtov: Takk og takk :)

Strikkepiken

06.02.2015 kl.13:36

Maren Helgemo: Takk! :D

majessysslerier

06.02.2015 kl.18:37

Nydelige votter - også har du jo vært så tålmodig med å strikke med så tynne pinner :-)

Strikkepiken

06.02.2015 kl.20:36

majessysslerier: Takk :) Prøver å trimme den tålmodigheten min litt hele tiden. Og den blir stadig sterkere :)