Volkswagenvotter til en bobleentusiast

Enda en julegave som omsider finner veien hit. Det er faktisk en hel stund siden jeg kom over logovottene til Lillcat Design, men det ble til at jeg skrev ut et eksemplar med tanke på min lillebror. Han overtok nemlig bestefars gamle boble fra 1963. Han har mekket, skrudd og mere til på den, og det meste dreier seg om bil og bildeler. 

Votteoppskriften kommer i 2 deler, en på selve votten og deretter ulike logoer som kan plotte inn.

Jeg satset frisk og bestemte meg for å bruke noe mor aase-garn jeg hadde liggende i blått og naturhvitt. Pinnevalget falt på nr. 3,5. Dem ble i overkant store, så dem måtte ha seg en tur i vaskemaskinen til lett toving før dem kunne tas i bruk. Tror disse vil passe fint til Mariusgenseren jeg strikket til han tidligere.

Jeg bestemte meg for å bytte ut mønsterstrikket nederst til fordel for vrangbord med 2 rette og 2 vrange. Morsomme votter å strikke egentlig!

#logovott #VWvott #volkswagen #boblevotter #LillcatDesign

Lik strikkepikens facebookside og bli oppdatert på nye innlegg!

18 fine kommentarer

Sandra Giséla

18.02.2015 kl.12:13

Så morsomt! :) De var jo litt fine også! :)

Strikkepiken

18.02.2015 kl.12:20

Sandra Giséla: Ja, det ble litt annet enn "tradisjonell strikk". Men det som er så fint med strikking er at en kan lage hva man vil :)

Sandra Giséla

18.02.2015 kl.12:23

Det tror jeg på! :) Har veldig lyst til å lære meg å strikke selv (kan bare rett), men har liksom ikke tid. Eller, det blir feil.. jeg TAR meg ikke tid ti å lære det. Blir gjerne sånn i hverdagens tjas og mas :)

Strikkepiken

18.02.2015 kl.12:26

Sandra Giséla: Det meste av strikkingen består av "bare rett" ;) Prioriteringer er viktig :)

Sandra Giséla

18.02.2015 kl.12:27

Haha, det er mye mulig :) Men eksempelvis hvis jeg vil strikke mine egne ullsokker, ser jeg for meg at hælen blir et STORT problem :P Absolutt :)

Strikkepiken

18.02.2015 kl.12:32

Sandra Giséla: Ikke nødvendigvis! Hælene er mye mer avskrekkende FØR man begynner på dem ;) Dessuten består dem helt klart mest av "bare rett" ;)

Sandra Giséla

18.02.2015 kl.12:33

Hmm, du klarer faktisk å få dette til å høres ut som en overkommelig jobb! :) Kanskje jeg burde prøve en dag! :) Takk for inspirasjon :D

Strikkepiken

18.02.2015 kl.12:51

Sandra Giséla: Bare å gå i gang det ;) Sjekk garnstudio sine sider, der ligger det masse instruksjonvideoer :) jeg stiller gjerne med moralsk støtte underveis!

Sandra Giséla

18.02.2015 kl.12:52

Tusen takk! :) Legger deg til og begynner å følge deg, så finner jeg deg igjen når den tid kommer :D

Strikkepiken

18.02.2015 kl.12:52

Sandra Giséla: Den er god! ;)

venkesstrikk

18.02.2015 kl.16:51

De ble flotte:)

Strikkepiken

18.02.2015 kl.17:40

venkesstrikk: Takk :)

Liv

19.02.2015 kl.07:36

Veldig morsomt å kunne gi en gave som er så personlig. Heldig bror.

Sissels

19.02.2015 kl.08:17

Tøffe votter, som passer godt til en super bil.

Strikkepiken

19.02.2015 kl.12:03

Liv: Kjempegøy! Det er det beste med å lage selv, det meste kan tilpasses :)

Strikkepiken

19.02.2015 kl.12:03

Sissels: Takk :) er gøy å lage noe helt spesielt :)

susanne

28.03.2015 kl.10:56

Hei! Har du oppskrift på wv- vottene? Veldig kule! Pappa er bobleentusiast og fyller 60 år!:)

Strikkepiken

28.03.2015 kl.13:10

susanne: Hei og så gøy :) leser du innlegget så ligger det linker der og alle opplysninger :)