Den klassiske Fanakofta tar form

For tiden er det et strikkeprosjekt som får all min oppmerksomhet og det er den klassiske Fanakofta. Jeg var litt engstelig for at det skulle være for lite kontrast mellom fargene, men jeg har landet på at dette blir riktig så bra!

Selv om jeg blir bare mer og mer begeistret for garnet Peer Gynt fra Sandnesgarn, så er det eneste minuset at det lukter nokså kraftig sau av det. Spesielt etter damping. Men regner med at dette blir å gå seg til etter en luftetur i frisk luft. Oppskrifta er fra Sandnesgarn sitt Klassikerhefte modell nr. 24.

Kofta har en dobbel kant nede på armene og bolen. Her har jeg brukt midlertidig opplegg og strikket sammen belegg og framside. Denne metoden har jeg brukt på min helt egen Fanatrøye med rundfelling, det skriver jeg mer om her. De hvite rutene i rutemønsteret nede på bolen og armene er strikket i vrangmasker. Den teknikken skriver jeg mer om her.

Nå er det bare drøssevis med striper som gjenstår!

4 kommentarer
    1. Så fint! Jeg er så glad i Fana-mønster <3 Og sel om du har mange striper igjen går det fort da det er mange runder uten mønster. Kos deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg