Bøvertun med rundfelling/rundøking vokser

Ego-strikk er veldig tilfredsstillende egentlig. Jeg var litt i tvil om om kofta blir vel rosa, men jeg ser nå som jeg er begynt på rutemønsteret, at det går mest hvitt garn. Så de ulike fargemengdene ser ut til å jevne seg ut etterhvert. 

Det oppleves veldig merkelig å strikke kofta ovenfra og ned, dog ikke direkte feil. Jeg har ingenting å sammenligne med, så føler meg rimelig på bortebane. Armene er foreløpig satt inn på 40 cm rundpinner, og de skal jeg gå løs på så snart bolen er ferdig. 

Denne flotte kleshengeren har jeg fått av min kjekke svigermor, som kom over den og mente den passet fint til meg. Jeg er ikke uenig i det, for jeg ble veldig glad for denne hengeren, og den er jo ypperlig i bloggsammenheng. Kleshengeren var i utgangspunktet tiltenkt til dåpskjolen jeg strikket fra viking, sommeren 2013. Jeg er egentlig litt på jakt etter andre flotte kleshenger, om noen skulle ha noen tips tar jeg gladelig i mot dem. 

Kjøkkenhylla har jeg arvet etter min oldemor. Jeg har fjernet gammel og flakete mintgrønn maling, pusset, malt på nytt og satt i nye kroker. Veldig gøy, med ting som får nytt liv og kan brukes videre!

Nøstet med garn har jeg nøstet selv, på nøstemaskinen jeg fikk til jul. Å ha et slikt to-farget nøste når det strikkes mønster forenkler veldig. Da strikker jeg med den rosa fargen innenfra og den hvite fargen utenfra. 

Det er veldig digg å strikke med spreke farger! 

14 kommentarer

Siste innlegg