Bøvertun med rundfelling/rundøking vokser

Ego-strikk er veldig tilfredsstillende egentlig. Jeg var litt i tvil om om kofta blir vel rosa, men jeg ser nå som jeg er begynt på rutemønsteret, at det går mest hvitt garn. Så de ulike fargemengdene ser ut til å jevne seg ut etterhvert. 

Det oppleves veldig merkelig å strikke kofta ovenfra og ned, dog ikke direkte feil. Jeg har ingenting å sammenligne med, så føler meg rimelig på bortebane. Armene er foreløpig satt inn på 40 cm rundpinner, og de skal jeg gå løs på så snart bolen er ferdig. 

Denne flotte kleshengeren har jeg fått av min kjekke svigermor, som kom over den og mente den passet fint til meg. Jeg er ikke uenig i det, for jeg ble veldig glad for denne hengeren, og den er jo ypperlig i bloggsammenheng. Kleshengeren var i utgangspunktet tiltenkt til dåpskjolen jeg strikket fra viking, sommeren 2013. Jeg er egentlig litt på jakt etter andre flotte kleshenger, om noen skulle ha noen tips tar jeg gladelig i mot dem. 

Kjøkkenhylla har jeg arvet etter min oldemor. Jeg har fjernet gammel og flakete mintgrønn maling, pusset, malt på nytt og satt i nye kroker. Veldig gøy, med ting som får nytt liv og kan brukes videre!

Nøstet med garn har jeg nøstet selv, på nøstemaskinen jeg fikk til jul. Å ha et slikt to-farget nøste når det strikkes mønster forenkler veldig. Da strikker jeg med den rosa fargen innenfra og den hvite fargen utenfra. 

Det er veldig digg å strikke med spreke farger! 

14 fine kommentarer

Oldemorbloggen

10.05.2015 kl.23:21

Dette er eit spennande prosjekt og eg likte fargane kjempegodt. Er spent på å sjå det ferdige resultatet.

Gørill

10.05.2015 kl.23:54

Strikker på den samme og er kommet like langt.

Strikkepiken

11.05.2015 kl.12:17

Oldemorbloggen: Da er vi 2 :)

Strikkepiken

11.05.2015 kl.12:18

Gørill: Så gøy! Hvilke farger og hvilket garn bruker du? :)

Strikkepiken

11.05.2015 kl.13:32

Maren Helgemo: Takk :)

Monica GH

11.05.2015 kl.16:21

Denne blir kjempefin, Det var et lurt tips med to nøster i ett, dog når du bruker fargene så likt.

:)

Tone

11.05.2015 kl.18:53

Den blir jo kjempefin! Hyllen fra din oldemor likeså, koselig å ta vare på og bruke gamle ting. :-)

handarbeidsglede

11.05.2015 kl.19:16

Så fin den blir:)

Strikkepiken

11.05.2015 kl.20:08

Monica GH: Takk :) Ja, dette tipset fungerer på slik mønsterstrikk også. Ikke bare fana som jeg først testet på :)

Strikkepiken

11.05.2015 kl.20:09

Tone: Takk og takk :)

Strikkepiken

11.05.2015 kl.20:09

handarbeidsglede: Takk skal du ha :)

Lene

14.05.2015 kl.21:49

Kjempefin kofte!

Strikker selv den samme og er snart i gang med bolen, men lurer på hvordan jeg skal legge opp de 16 maskene under ermene. Noen gode råd? ☺

Strikkepiken

14.05.2015 kl.23:00

Lene: Takk :)

Jeg har brukt oppleggsmetoden "backwards loop cast on" (bare søk på youtube så finner du den) og lagt opp annenhver rute i sine farger. Jeg har etterhvert planer om en bloggpost på dette :)