Strikkeskole - kjekt å vite

Hvordan strikke rene striper på ribb og vrangbord?

Jeg har nok en gang hentet frem oppskrifta mi på slitesterke damesokker og strikket meg selv et par. Jeg har sjekket ut et smart lite triks og brukt opp litt restegarn i samme slengen. 

Teknikken på videoen under viser hvordan å få en skarp og ren overgang mellom to farger i ribb og vrangbord.

Ikke noe hokkus pokkus akkurat, men en omgang med bare rette masker i farge nr. 2. 

Et stramt og rent uttrykk blir det!

Jeg har tidligere skrevet om et annet "strikke-stripe-tips" for glattstrikk i runden. Det er å finne her.

En kjempekjekk teknikk å ha i strikkekorga!

#renestriper #ribbstriper #2fargetribb #stripervrangbord

Lik strikkepikens facebookside da vel! 

4 fine kommentarer

forevermamma

23.04.2015 kl.17:46

Åh se der da!

Jeg har så lyst til å lære meg å strikke! Tror jammen jeg må gi det ett forsøk når jeg er ferdig med eksamenstiden nå :P

Strikkepiken

23.04.2015 kl.21:48

forevermamma: Kjempekjekt å kunne strikke :) Du finner massevis av tips her inne om du skulle få lyst å prøve deg :)

Hilde

26.04.2015 kl.18:28

Så enkelt og så lurt?dette må jeg prøve. Super blogg du har.

Strikkepiken

26.04.2015 kl.19:55

Hilde: Gjør gjerne det :) Du er hjertelig velkommen innom når det måtte passe :)