Mariusvest i tynn alpakka

Det er ikke så lenge siden jeg takket ja til å strikke en Mariusvest i tynn alpakka. Den skulle ha knappestolper midt foran og lommer på innsiden. Nå er den ferdig!

Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften fra Sandnesgarn sitt klassikerhefte og modell nr. 9. Vesten er strikket på pinner nr. 2,5 til vrangborder og nr. 3 til resten. Garnet jeg har brukt er DROPS Alpaca i fargene marineblå 5575, hvit 101 og rød 3620.  

V-halsen har jeg flyttet ned 2 cm. 

Vesten har fått enkle knappestolper og lommer på innsiden.  

Mønsteret foran og bak, er strikket frem og tilbake. Noe jeg har gjort lite frem til nå, men noe jeg følte jeg fikk taket på!

De spesielle knappene er i tinn, og kommer fra Tinnper. Jeg har sydd knappene i på samme måte som jeg skriver om i bloggposten hvordan sy i 2- og 4-hullsknapp?

Så nå er denne overlevert og jeg er klar for noe nytt og spennende! 



#mariusvest #mariusmønster #mariusstrikk

Lik strikkepikens facebookside og få jevnlige oppdateringer om kreative sprell!

10 kommentarer
    1. Hei – har sett litt gjennom bloggen din – tydelig at du er en kløpper på strikking – og jeg skal nok bruke litt mer tid. Jeg støter stadig på problemer når jeg strikker – og da er det godt å vite hvor en skal se for å få hjelp 🙂 Selv er jeg en novise innen strikking – men har også startet blogg – strikke-dilla.net – så mine tips der er nok mye mer for nybegynnere… men vi må vel alle starte et sted…
      Lykke til 🙂 Fin blogg du har.

    2. Lillian: Hei og så hyggelig at du fant veien hit 🙂

      Helt sant! Vi må alle begynne et sted 🙂

      Du er hjertelig velkommen innom når det måtte passe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg