Glidelåsrose

Jeg er veldig glad i klær og accessories som sier noe om meg og hva jeg liker å holde på med. Siden jeg strikker/syr det meste av klærne min selv, finnes det utallige muligheter til å fylle garderoben min med goodies!

Jeg har tidligere laget knappearmbånd, som faktisk var mitt første blogginnlegg.

Jeg har lenge hatt en glidelåsrose, som jeg kjøpte på KappAhl for mange år siden. Da satt den på en hårbøyle, men siden jeg ikke bruker slikt, sydde jeg en sykkerhetsnål på baksiden og har brukt den masse som brosje. Men jeg har den bare i svart. Og svart er jo inderlig greit, men jeg ønsket meg flere farger.

Etter jeg hadde søkt litt rundt på nett fant jeg ut at det skulle være overkommelig å lage selv. Da jeg kom over et tilbud på lange glidelåser med metall-tenner bestemte meg for å prøve og feile, rimelig ble det uansett!

4WMz7j5eH8Q
Jeg prøvde meg på et par slike i rødt.
z4QVhihQX90



Og jeg har planer om å prøve denne fasongen i hvit. Selv om jeg ikke skjønner hva som blir sagt, er det ganske greit å få med seg tanken bak. 

Disse var faktisk overraskende enkle å lage. Jeg brukte en halv glidelås på 65 cm pr. rose.

Effektfulle og morsomme!


 

#glidelås #glidelåsblomst #zipperroses #zipperflowers

 

Lik strikkepikens facebookside og bli jevnlig oppdatert på kreative innfall!

6 kommentarer

Siste innlegg