Medalje med dobbel kant

Jeg er kommet godt i gang med mitt nyeste kofteprosjekt, medalje med raglandfelling fra kofteboken. Siden jeg for tiden er lei av vrangborder p kofter har jeg bestemt meg for finne p noe lurt selv.

Nstet med garn har jeg nstet p min nstemaskin. ha et slikt 2-farget nste forenkler veldig. Da strikker jeg med den hvite fargen utenfra og petrolfargen innen fra. Snn blir det lite krll i garnet med!

Inspirasjonen p den doble kanten er hentet fra kofta Ingeborg fra Dale. Jeg har ogs valgt lage armene en god del smale for at fasongen skal bli nett og feminin til slutt. Snn som jeg liker det!

Legg opp med midlertidig opplegg.

Strikk s 7 omg glattstrikk.

1 omg vrang.

4 omg glattstrikk.

S litt enkel felttestrikk over 2 masker.

- Maske nr. 2 p venstre pinne strikkes foran den frste. Strikk s den frste. (Fletting mot hyre.)

- Maske nr. 2 p venstre pinne strikkes bak den frste. Strikk s den frste. (Fletting mot venstre.)

Strikk 2 omg. rett glattstrikk.

Strikk s sammen midlertidige opplegget sammen med maskene det strikkes p n. Se linken over.

Strikk 1 omg vrang.

Begynt med mnsterstrikk.

Jeg har brukt finullgarn fra Rauma i fargene hvit nr. 400, petrol nr 451 og marinebl nr. 183.

En fiffig liten detalj som i tillegg er smart utfrt!

#ingeborg #medalje #dobbelkant #smartstrikk #raglan

Lik strikkepikens facebookside og f flere kreative innspill og smarte tips!

6 fine kommentarer

Gardsfruen

14.07.2015 kl.17:43

Knallfint, skulle nskje eg kunne strikke :-)

Strikkepiken

15.07.2015 kl.11:39

Gardsfruen: Takk :) Bare begynne det ;)

grysmat

16.07.2015 kl.19:28

s nydelig kofte! Sier som over..skulle nske jeg kunne strikke!!! Det er s mye fint lage!

Men n har jeg s mye stripede prosjekt liggende uferdig at jeg m innse at det ikke kommer til bli med det frste..kanskje nr ungene er store?? ;) Ha en fin kveld!

Strikkepiken

17.07.2015 kl.12:40

grysmat: Takk :) velse gjr mester vet du ;)

Kanskje du kan klare gjre ferdig noen av prosjektene med tips her fra bloggen min? Drstokkmila er ofte det strste problemet.... :P

En finfin dag nskes i retur :)

grysmat

22.07.2015 kl.13:57

Det kan jeg prve p hehehe. Med full bekkenlsning kan stikking bli en fin syssel. :)

Strikkepiken

22.07.2015 kl.16:27

grysmat: Ja :) vet ikke om strikking hjelper p bekkenlsning, men det er i det minste fint sl ihjel tiden med :)