Medalje med dobbel kant

Jeg er kommet godt i gang med mitt nyeste kofteprosjekt, medalje med raglandfelling fra kofteboken. Siden jeg for tiden er lei av vrangborder på kofter har jeg bestemt meg for å finne på noe lurt selv. 

Nøstet med garn har jeg nøstet på min nøstemaskin. Å ha et slikt 2-farget nøste forenkler veldig. Da strikker jeg med den hvite fargen utenfra og petrolfargen innen fra. Sånn blir det lite krøll i garnet med!

Inspirasjonen på den doble kanten er hentet fra kofta Ingeborg fra Dale. Jeg har også valgt å lage armene en god del smale for at fasongen skal bli nett og feminin til slutt. Sånn som jeg liker det!

Legg opp med midlertidig opplegg.

Strikk så 7 omg glattstrikk.

1 omg vrang.

4 omg glattstrikk.

Så litt enkel felttestrikk over 2 masker.

– Maske nr. 2 på venstre pinne strikkes foran den første. Strikk så den første. (Fletting mot høyre.)

– Maske nr. 2 på venstre pinne strikkes bak den første. Strikk så den første. (Fletting mot venstre.)

Strikk 2 omg. rett glattstrikk.

Strikk så sammen midlertidige opplegget sammen med maskene det strikkes på nå. Se linken over. 

Strikk 1 omg vrang. 

Begynt med mønsterstrikk.

Jeg har brukt finullgarn fra Rauma i fargene hvit nr. 400, petrol nr 451 og marineblå nr. 183.

En fiffig liten detalj som i tillegg er smart utført!


 

#ingeborg #medalje #dobbelkant #smartstrikk #raglan

Lik strikkepikens facebookside og få flere kreative innspill og smarte tips!

6 kommentarer
    1. ÅÅÅÅ så nydelig kofte! Sier som over..skulle ønske jeg kunne strikke!!! Det er så mye fint å lage!
      Men nå har jeg så mye stripede prosjekt liggende uferdig at jeg må innse at det ikke kommer til å bli med det første..kanskje når ungene er store?? 😉 Ha en fin kveld!

    2. grysmat: Takk 🙂 Øvelse gjør mester vet du 😉

      Kanskje du kan klare å gjøre ferdig noen av prosjektene med tips her fra bloggen min? Dørstokkmila er ofte det største problemet…. 😛

      En finfin dag ønskes i retur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg