The out and about dress i rød jersey

Det er snart alment kjent at kjoler er en stor del av garderoben min. Jeg er veldig begeistret for feminine plagg i glade farger, som på samme tid er behagelige å ha på. En litt mer stilig variant av joggebuksa, som på sin side er grei til sitt bruk.

Jeg har tidligere sydd denne kjolen i lilla og det har jeg skrevet om her. Den tidligere varianten valgte jeg en størrelse for liten på overdelen, men med å improvisere halte jeg den kjolen i land.

På denne kjolen har jeg valgt riktig størrelse på overdelen, så det er en oppgradering. Puffermer hadde vært en annen forbedring, men jeg ville sjekke at passformen på originalen før jeg gjorde noen endringer på mønsteret. Men skal jeg sy flere slike kjoler til meg selv er det noe jeg har lyst og tilføre!

Mønsteret er fra SewCaroline og heter out and about dress. Det skal egentlig være lommer i skjørtet, men de har jeg droppet. Jeg har ikke et voldsomt stort behov for å tilføre elementer som øker omkretsen rundt hoftene mine. Dessuten har jeg ikke så voldsomt stort behov for lommer, så da var jo saken grei!

Rynkene har jeg laget med å sy 2 rynketråder med symaskinens lengste stinglengde, og deretter sydd skjørtet på med elastisk søm.

Jeg hadde egentlig planer om å sy strikk i livet. Jeg prøvde flere metoder, men jeg ble ikke fornøyd. Etterpå kom jeg over denne bloggposten som har en løsning på problemet. Så skulle jeg finne på å sy flere kjoler av denne denne sorten skal jeg helt klart prøve denne varianten. 

I likhet med den lilla kjolen måtte jeg flytte opp skjørtet opp med 2 cm for å treffe i midjen min, men helt klaff ble det ikke, men det er det heldigvis et svært trent øye for å se. 

En passe stor utringing som har plass til et smykke. Tvillingnål gir et proft uttrykk rundt halskanten, opplegget på armer og skjørt. 

Armbåndet har jeg laget selv og det skrev jeg om i min aller første bloggpost her på bloggen, 1000 knapper – knappearmbånd.

Det er ikke alltid så glamorøst å være fotomodell, den kan være både kaldt og innsektsbefengt, og ikke minst gøy!


 

#OutAndAbaoutDress

Lik strikkepikens facebookside da vel!

8 kommentarer
    1. gretashobby: Takk takk 🙂 Det var faktisk ganske enkel å sy, med nokså få deler. Veldig gøy å lage “det som mangler”. Det er lenge siden jeg har gitt opp å finne det i butikken. Mye mer tilfredsstillende å lage det selv 🙂

    2. Nydelig kjole…både fargen og fasongen kledde deg godt 🙂 Har et par kjoler..men jeg er nok mer et “buksemenneske”…men litt av hvert er jo greit å ha i skapet :)) Kos deg med søndagskvelden :))

    3. annebe: Takk skal du ha 🙂 Jeg var “buksemenneske” før og når det er ekstra kaldt 😛 Variasjon er helt klart nøkkelen 🙂

      En flott søndagskveld ønskes i retur 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg