Blondesokker på pinnene

Noe jeg alltid har på pinnene er sokker. Dette er supre gaver eller veldig kjekke tilskudd til min egen garderobe. I tillegg er det kjekke små arbeider som er veldig fine å avveksle med større prosjekter, eller så er dem veldig grei å ta med seg om en skulle finne på å bevege seg ut av husets fire vegger.

Oppskrifta bærer navnet Almondine og den er hentet fra boka Sock Knitting Master Class, som er en av mine favoritt-strikkebøker.

Garnet jeg har brukt er stømpegarnet Silja i farge blå nr. 332. Dette garnet består av 80% ull og 20% nylon, som jeg mener er obligatorisk i sokkegarn for forlenget levetid. Sokkene er strikket på pinner nr. 2,5.

Mønsteret blir delikat og er faktisk ganske enkelt å memorere. 

Gleder meg til disse blir ferdige og skal flytte inn i sokkesamlinga mi!

10 fine kommentarer

fjellgeitbundingen

21.09.2015 kl.17:28

Så flott mønster. Disse blir lekre. Hadde vært spennende å bla i denne boka ser jeg :)

Strikkepiken

21.09.2015 kl.18:09

fjellgeitbundingen: Takk og takk :) Den er veldig fin! <3

Går du inn på linken, så kan du faktisk det ;)
http://www.amazon.com/Sock-Knitting-Master-Class-Innovative/dp/1596683120/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1442851676&sr=1-1&keywords=sock+knitting+master+class

Lisbeth Severinsen

21.09.2015 kl.18:17

De var lekre ! Alltid kjekt å strikke sokker, synes nå jeg da .

fjellgeitbundingen

21.09.2015 kl.18:23

Kommer ikke inn på linken, men kan jo kanskje søke opp boken...

Strikkepiken

21.09.2015 kl.21:15

Lisbeth Severinsen: Takk skal du ha :) Jada, helt greit å strikke sokker innimellom :)

Strikkepiken

21.09.2015 kl.21:16

fjellgeitbundingen: Kopierer du linken og limer den inn i søkefeltet kommer du direkte til boka på amazon. Der kan du "bla" i bøkene :)

Hanne

23.09.2015 kl.17:49

Fine sokker! Måtte rett inn på Amazon og finne boken etter å ha lest innlegget ditt, den ble kjapt lastet ned til Ipaden, så nå blir det sokker på pinnene om ikke så lenge! Ellers takk for alle de supre tipsene du kommer med her på bloggen, de kommer godt med i små og store prosjekter. :)

Strikkepiken

23.09.2015 kl.20:14

Hanne: Takk :) Se der ja! Jeg er veldig glad i denne boken og jeg har strikket mange par fra den :)

Så kjekt å høre at du trives her inne :)

Hilde

24.09.2015 kl.09:19

Lekre sokker. Prøver meg på sokker innimellom, men har problemer med at bare 1,5 sokk blir ferdig..hehe

Strikkepiken

24.09.2015 kl.11:05

Hilde: Takk :) men da er du jo bare 0,5 sokk fra å ha 2 sokker, et HELT par, ferdig! ;)