Liverpool FC-votter

Votter er veldig greie plagg å leke seg på, og nesten hvilket som helst mønster kan stort sett tilpasses. Derfor har jeg nå strikket Liverpool Football Club-votter til min fetter til jul, som er hardbarka fan. 

Jeg har tidligere skrevet om disse vottene her.

Vottene er strikket i Finullgarn fra Rauma i fargene rød nr. 418 og hvit nr. 400. Pinnene jeg har bruk var nr. 3. Oppskrifta fant jeg her. Jeg har tatt meg noen friheter og endret litt etter personlige preferanser. 

Jeg har brukt teknikken strikke med 2 tråder på venstre pekefinger. Jeg har brukt teknikken hvordan få fine økinger som heller til høyre og venstre? på tomlene. Og til spissen på vottene har jeg brukt fellinger som heller mot høyre og venstre.

Tommelen er prydet med initialene til Liverpool Football Club.

Innsiden gjorde jeg enkel med annenhver maske i ulik farge. 

Spreke votter, som blir tette og gode ved bruk!

8 kommentarer

Siste innlegg