Votter til svigerfar

For en ukes tid siden beklaget min svigerfar seg over at han har slitt hull i alle sine 3 Selbuvottepar og at han manglet skivotter. Han er en aktiv friluftsmann s han m ha utstyret i orden. Han gikk ogs langt i antyde at han hadde bursdag 6. februar og at han hpet p f et nytt par da.

S da var det bare finne frem pinner, garn og en oppskrift. Og dette skulle helst samsvare.

Jeg har brukt strmpegarnet Silja i 80% ull og 20% nylon. Dette garnet egner seg god til plagg som fr hard bruk. Jeg har brukt fargene svart nr. 301 og gr nr. 305. Vottene er strikket p pinner nr. 3 og jeg har brukt en liten rundpinne p 30 cm for f mest mulig jevnt resultat. Jeg har ogs vrt svrt nye med plasseringen av hovedfarge og mnsterfarge nr jeg har strikket med 2 trder over venstre pekefinger.

Vottene er felt til spiss med fellinger som heller mot hyre og venstre.

Jeg har kt til tommel med kinger som heller til hyre og venstre.

Vottene er lagt opp med elastisk opplegg, som jeg bruker i oppskriften min p slitesterke herresokker. Denne oppleggsmetoden bruker jeg til ribbekanter som har 2 rett og 2 vrang.

Oppskrifta er hentet fra Strikkeboka av Gerd Fjellanger.

Det minste familiemedlemmet bestemte seg for sitte i ro akkurat lenge nok til vi rakk knipse bilde av henne. Hun er en bestemt liten dame som gjr akkurat det hun selv vil, nr selv hun vil det.

Men svigerfar ble etter alt dmme fornyd han!

19 fine kommentarer

venkesstrikk

07.02.2016 kl.20:56

Kjempefine votter. Tenker svigerfar ble glad. Han har samme vursdag som min mann og snn

Strikkepiken

07.02.2016 kl.21:00

venkesstrikk: Takk :) Det virket ikke som han ble spesielt overrasket, dog fornyd :P

Det er jo egentlig en fin tid ha bursdag p :)

missmommy.blogg.no

07.02.2016 kl.21:26

Veldig fine!! S Flink du er :) jeg kan ikke strikke engang:)

Strikkepiken

07.02.2016 kl.21:45

missmommy.blogg.no: Takk og takk :) bare begynne det ;)

Oldemorbloggen

07.02.2016 kl.21:29

Veldig fine vottar, reint og fint mnster, syns eg.

Strikkepiken

07.02.2016 kl.21:46

Oldemorbloggen: Takk :) Veldig stramt og maskulint og ikke noe overfldig "krimskrams" ;)

missmommy.blogg.no

07.02.2016 kl.22:15

Det er sant:)

Maria

08.02.2016 kl.07:43

Jeg er megaimponert over at du har strikket disse vottene p en uke! De ble kjempefine :)

Strikkepiken

08.02.2016 kl.10:54

Maria: Hihi! S gy da :) Her gr det unna i svingene :P

fjellgeitbundingen

08.02.2016 kl.18:49

Kjempe fine votter :)

Strikkepiken

08.02.2016 kl.20:13

Takk takk :D

handarbeidsglede

08.02.2016 kl.19:04

Veldig fine votter, og pent strikket:)

Strikkepiken

08.02.2016 kl.20:14

Mange takk :D

Tone

09.02.2016 kl.18:56

Nydelige votter. Har aldri sett det mnsteret fr. Men det var veldig fint. :)

Strikkepiken

09.02.2016 kl.19:20

Mange takk :) de er litt anna enn "vanlige" Selbuvotter, men samtidig veldig norske :)

birgitte maudal

20.02.2016 kl.14:53

Utrolig fine! S flink du er! :)

Strikkepiken

20.02.2016 kl.16:28

birgitte maudal: Mange takk :D

Lill-Hege Reiss

31.01.2018 kl.20:18

Hei! Hvor i all verden fr man tak i mnsteret her? Min kjre digger det!

Strikkepiken

05.02.2018 kl.16:29

Lill: Hei :) Som det str i blogginnlegget, oppskrifta er hentet fra Strikkeboka av Gerd Fjellanger.