Strikketilbehør fra Lovely Planet – sponset innlegg

Først i april fikk jeg en hyggelig mail fra en dame som driver et firma som heter Lovely Planet. Hun lurte på om det var i orden at hun sendte meg en gratis prøvepakke med noen av deres strikkerelaterte produkter, og om jeg kunne skrive litt om hva jeg syntes om disse produktene. Det takket jeg selvfølgelig ja til! 

Men først hva og hvem er Lovely Planet?

Lovely Planet er et firma som produserer sine varer i Nepal. Det dreier seg i hovedsak om ull- og filtprodukter. Majoriteten av dem som jobber for Lovely Planet er kvinner. Firmaet betaler sine arbeidere ekstra lønn ved å plusse på 15% på alle fakturaer fra Nepal. Ved å støtte kvinner bidrar firmaet til å sikre barna deres skolegang.

I tillegg til en sosial profil prøver selskapet å være miljøbeviste på flere måter, dem velger båttransport i stedet for fly, og bæreposene deres består av gamle aviser som har fått et nytt liv som bæreposer. 

Lovely Planet har utviklet en serie strikketilbehør som selges i garn- og strikkebutikker. De er grossist for ca 200 butikker i Norge i tillegg til at de har egen nettbutikk. Jeg har allerede sett flere av deres produkter i mine lokale garnbutikker, sjekk her om de finnes i nettopp din garnbutikk, om du ønsker å ta en nærmere titt! 

Produktene er sjarmerende med et rustikt preg med herlige tredimensjonale detaljer. Også fikk jeg alle tingene i den fargen jeg liker best, nemlig cerise! 

Dette er et Rundpinnealbum med 10 lommer. Typen strikkepinner jeg har desidert flest av, er rundpinner.  Jeg var litt spent på om denne mappa kom til å romme alle mine rundpinner, men det kan jeg konstatere at den gjør.

Det eneste jeg savner er, en plass til å merke hvilke pinnetykkelser som er å finne i hver enkel lomme. Det kan hende at jeg må finne på en kreativ løsning på, på sikt, for jeg liker å ha orden i strikkesakene mine!

Jeg er ingen stor hekler, men noen heklekroker har jeg og disse har til nå hatt en begrenset plass i strikkepinnemappa mi. Nå får disse sin helt egen oppbevaring i Heklenål-Etui med teksten Heklelykke.

Pluss for elastisk hempe, noe som passer fint som lukning, uavhengig om en måtte ha tynne eller tykke heklekroker. 

Med en Liten Pung og Prosjekt etui har en alt en trenger når en skal på tur og strikketøyet er med, og det er det jo ofte…. Lovely Planet har også et godt utvalg i ulike knapper. Dette fikk jeg også prøver på!

Det største og flotteste i produktet var strikkeveska med brodert “strikkelykke” på. Jeg har egentlig vært på jakt etter en veske å ha strikketøyet mitt i, og jeg har hatt noen vage planer om sy meg en veske, men denne kom meg i forkjøpet, heldigvis! Veska er stødig med filt på utsiden og glatt tøy på innsiden. Den har lommer på utsiden til f.eks. oppskrifter, strikkepinner og muligens en mobiltelefon? Den rommer mye, som Lovely Planet så pent sier det; Men beregnet på strikketøy, – ikke murstein.

Syns disse Hjertenålene er så koselige!

Alltid kjekt å være litt mer velutstyrt, og i tillegg bidra til en god sak!


#strikkelykke #lovelyplanet #strikketilbehør #strikkepinneoppbevaring

Lik strikkepikens facebookside da vel!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg