Selbuinspirerte barnevotter

Jeg er for tiden litt lei av strikke kofter, s n har jeg koblet av med s strikke et par sm votter. 

Oppskriften er fra PT Design nr. 82, modell nr. 3 og vottene er str. 2-4 r. 

Vottene er strikket p pinner nr. 3,5 og garnet jeg har brukt er Peer Gynt hvit nr. 1002 og Safir kongebl nr. 410. Dette er riktignok ulike garnmerker, men tykkelse, strikkefasthet og forvrige egenskaper er mye godt det samme. Jeg er veldig nye med snt, selv om jeg bruker restegarn. Hummer og kanari passer ikke sammen!

Disse vottene er p ingen mte noe teknisk vidunder, men jeg har linket til teknikkene jeg har brukt. 

Jeg har brukt den elastiske oppleggsmetoden jeg bruker nr jeg strikker sokker.

Jeg har strikket mnster med 2 trder p venstre pekefiner.  Videre har jeg har kt til tommel med kinger som heller mot hyre og venstre

Jeg har felt med fellinger som heller mot hyre og venstre.

Jeg har festet trder p ribbestrikk.

Jeg har prvd ut de 15 cm lange settpinnene fra Du Store Alpakka som jeg kjpte sist jeg beskte Troms. Disse likte jeg s godt at jeg har kjpt 2 sett til, med nr. 3 og nr. 3,5. Det tykkeste settet ble brukt til strikke disse vottene. De korte pinnene er kjempefine til smstrikk og har blitt en favoritt for min del!

#selbuvotter

8 fine kommentarer

fjellgeitbundingen

12.04.2016 kl.22:56

Hei, Slike korte pinner er supre. Har kjpt jeg ogs i ulike tykkelser , og brukt mine flittig til pskehare, barnevotter og tommler ellers. Enkle jobbe med. Ble fine votter dette.

Strikkepiken

12.04.2016 kl.23:03

fjellgeitbundingen: Takk takk :) S kjekt hre at vi er flere som syns korte pinner er digg! Jeg er som sagt rimelig konservativ nr det kommer til strikkepinner, men har funnet ut at det kanskje ikke er s dumt prve noe nytt innimellom :P

Maria

13.04.2016 kl.03:52

S skjnne!

Strikkepiken

13.04.2016 kl.12:03

Maria: Takk takk :)

Hege

13.04.2016 kl.17:47

Ste votter :)

Strikkepiken

13.04.2016 kl.18:02

Hege: Takk :)

Monstermnster

17.04.2016 kl.18:54

Flotte votter! Kjekt nr man kan bruke litt lagergarn til skape smplagg som ogs varmer. PT 82 heftet har mye fine votter og sokker med gode strrelser.

Strikkepiken

17.04.2016 kl.20:30

Monstermnster: Takk :) Veldig kjekt!