Monteringsskole - nyttig å vite

Hvordan sy dekorative maskesting?

Jeg har god kjennskap til funksjonelle maskesting og bruker det mye i monteringen av plagg, både til skuldersømmer og til å sy i ermer. Men nå skal jeg sy maskesting for å pynte på et plagg, og da på Morgendiskofta fra Sidsel Høivik.

Slik ser arbeidet ut før jeg gjør noe som helst. Det er altså strikket et mønster som jeg nå skal fargelegge. 

Jeg har vage minner av å ha gjort dette før, men prinsippet er det samme som det jeg omtaler som funksjonelle maskesting. 

For å friske opp hukommelsen tok jeg meg en kjapp tur innom Youtube. 

Siden det blir lagt til et ekstra lag med garn, kan det broderte området virke litt stivt, eller i alle fall stivere enn resten av plagget. Men det gir en veldig fin effekt!

#morgendis #SidselHøivik #maskesting

Lik strikkepikens facebookside og få flere teknikk-tips og kreative sprell!

9 fine kommentarer

mediakaos

05.06.2016 kl.17:21

Så fint det ble ! ;)

strikkepiken

05.06.2016 kl.17:39

mediakaos: Takk :) Ja, jeg er litt overrasket selv faktisk :P

mediakaos

05.06.2016 kl.17:55

hehe, det skal du da ikke være :)

strikkepiken

05.06.2016 kl.18:18

mediakaos: Hihi :)

Julie

05.06.2016 kl.23:33

Du strikker så pent, jeg er rent misunnelig :D .

strikkepiken

05.06.2016 kl.23:37

Julie: Haha, takk! Så bra, antar jeg...? :P

Linn

09.06.2016 kl.11:30

Så kult! Er innom bloggen din med jevne mellomrom, men har aldri kommentert her før. Syns du lager utrolig flotte plagg, og jeg har lært mye nyttig her! Dette trikset har jeg aldri hørt om før. Fikk lyst å prøve med en gang :-)

strikkepiken

09.06.2016 kl.12:10

Linn: Så hyggelig høre at du titter innom og ikke minst at du legger igjen en slik flott kommentar! :D

Jeg liker å inspirere og lære bort, så det er veldig kjekt å høre at jeg lykkes med det :)

Mg66

09.06.2016 kl.20:52

Det blir nydelig 😍

Liker fargekombinasjonen din.