Hvordan sy dekorative maskesting?

Jeg har god kjennskap til funksjonelle maskesting og bruker det mye i monteringen av plagg, både til skuldersømmer og til å sy i ermer. Men nå skal jeg sy maskesting for å pynte på et plagg, og da på Morgendiskofta fra Sidsel Høivik.

Slik ser arbeidet ut før jeg gjør noe som helst. Det er altså strikket et mønster som jeg nå skal fargelegge. 

Jeg har vage minner av å ha gjort dette før, men prinsippet er det samme som det jeg omtaler som funksjonelle maskesting. 

For å friske opp hukommelsen tok jeg meg en kjapp tur innom Youtube. 

Siden det blir lagt til et ekstra lag med garn, kan det broderte området virke litt stivt, eller i alle fall stivere enn resten av plagget. Men det gir en veldig fin effekt!


#morgendis #SidselHøivik #maskesting

Lik strikkepikens facebookside og få flere teknikk-tips og kreative sprell!

10 kommentarer

Siste innlegg