Monteringsskole - nyttig vite

Hvordan sy dekorative maskesting?

Jeg har god kjennskap til funksjonelle maskesting og bruker det mye i monteringen av plagg, bde til skuldersmmer og til sy i ermer. Men n skal jeg sy maskesting for  pynte p et plagg, og da p Morgendiskofta fra Sidsel Hivik.

Slik ser arbeidet ut fr jeg gjr noe som helst. Det er alts strikket et mnster som jeg n skal fargelegge. 

Jeg har vage minner av ha gjort dette fr, men prinsippet er det samme som det jeg omtaler som funksjonelle maskesting. 

For friske opp hukommelsen tok jeg meg en kjapp tur innom Youtube. 

Siden det blir lagt til et ekstra lag med garn, kan det broderte omrdet virke litt stivt, eller i alle fall stivere enn resten av plagget. Men det gir en veldig fin effekt!

#morgendis #SidselHivik #maskesting

Lik strikkepikens facebookside og f flere teknikk-tips og kreative sprell!

9 fine kommentarer

mediakaos

05.06.2016 kl.17:21

S fint det ble ! ;)

Strikkepiken

05.06.2016 kl.17:39

mediakaos: Takk :) Ja, jeg er litt overrasket selv faktisk :P

mediakaos

05.06.2016 kl.17:55

hehe, det skal du da ikke vre :)

Strikkepiken

05.06.2016 kl.18:18

mediakaos: Hihi :)

Julie

05.06.2016 kl.23:33

Du strikker s pent, jeg er rent misunnelig :D .

Strikkepiken

05.06.2016 kl.23:37

Julie: Haha, takk! S bra, antar jeg...? :P

Linn

09.06.2016 kl.11:30

S kult! Er innom bloggen din med jevne mellomrom, men har aldri kommentert her fr. Syns du lager utrolig flotte plagg, og jeg har lrt mye nyttig her! Dette trikset har jeg aldri hrt om fr. Fikk lyst prve med en gang :-)

Strikkepiken

09.06.2016 kl.12:10

Linn: S hyggelig hre at du titter innom og ikke minst at du legger igjen en slik flott kommentar! :D

Jeg liker inspirere og lre bort, s det er veldig kjekt hre at jeg lykkes med det :)

Mg66

09.06.2016 kl.20:52

Det blir nydelig 😍

Liker fargekombinasjonen din.