Den store votteboka er kommet i hus!

Det kreative overskuddet er ikke noe å skryte av for tiden. Jeg er sliten etter flyttinga og har selvfølgelig blitt syk i tillegg. Så her har siste tiden gått med til sofaen, feber, varm te, hostesaft og halspastiller. 

Heldigvis rakk jeg å få en ny strikkebok i hus før formkurven dalte. Den store votteboka av Jorid Linvik. Boka inneholder 45 ulike vottemønstre og alle dem kan strikkes i ulike størrelser. Størrelsene reguleres med ulike strikkefastheter, en løsning jeg i utgangspunktet ikke er så veldig begeistret for.

Men denne boka er til gjengjeld proppfull av sjarmerende design, og jeg likte spesielt utvalget i barnevotter. Jorid er kanskje mest kjent for sine votter og sokker med dyremotiv. I tillegg til Den store votteboka, har hun nå nylig gitt ut Den store sokkeboka.

Jorid er i tillegg å finne på strikke- og heklesammfunnet Ravelry og har sin egen nettbutikk joridsweb.no der hun selger enkle mønstre i PDF-format. Hun lager masse fint og særegent, og er verd å legge merke til, spør du meg!

Jeg kan ikke si så mye om hva jeg strikker på, for dette er nemlig en julegave, men disse vottene kommer på bloggen senere.

Fordelen med å være syk er at jeg for gjort et bra innhogg i julegave-produksjonen. Aldri så galt at det ikke er godt for noe!

10 kommentarer
    1. Eg har og kjøpt den store votteboka og strikka to par barnvottar og to par for vaksne. Eg likte heller ikkje det med strikkfasthet og størrelse, det er vanskeleg å rekne ut kor stor votten blir.

    2. Hei på deg.
      Nå er det lenge siden vi har hørt fra deg. Håper alt er bra med deg.
      Jeg lærer så mye… siste kofte fikk forhoyet nakke med forkortede pinner (med kast), og det ble veldig bra. Takk for alt jeg har lært.
      God Jul og godt nytt år fra Vancouver.

    3. Elisabeth: Hei! 🙂

      Det kommer nok et nytt innlegg snart 😉 Men det er riktig at det har gått en stund siden jeg har skrevet noe. En gjenstridig halsinfeksjon har satt med ut av spill en stund. Også har jeg holdt på med julegaver, og sånt egner seg ikke å publisere før jul. Og pga flyttinga har jeg ikke hatt muligheten til å produsere noe som kunne publiseres før jul. Men jeg har tenkt å komme sterkere tilbake over nyttår 🙂

      Flott og høre! 🙂 Ingenting gleder meg mer enn at det jeg skriver kommer til nytte og inspirerer andre 😀

      God jul og godt nytt år fra Mo i Rana 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg