Tubesokker fra drops

Det har gått noe tid siden siste innlegg. Grunnen er at jeg har vært slått ut av en hardnakka halsinfeksjon, og mye av det jeg har strikket på har vært julegaver. Siden mange av julegavene har vært spesialtilpasset til flere gavemottakere, og dermed ganske lett identifiserbare, har jeg valgt å konsentrere meg om bloggposter som kommer i det nye året. 

Siste julegaven var ferdig 4. søndag i advent. Dermed har det blitt tid til litt småstrikk uten tidsfrist. Venninna mi fikk en sønn i sommer, og jeg har tidligere strikket et babysett i Kongsemnemønster fra Dale Garn, men nå var ønsket om litt større sokker siden pjokken vokser fort. Hun ønsket lange sokker som kunne trekkes utenpå bukser og dress.

Da fant jeg disse tubesokkene fra drops. Dette er elastiske sokker vrangbord, som forskyver 2 r og 2 vr  med 1 m, for hver 4. omg. Enkle og strikke og ser nesten ut som flettestrikk. Kanskje et alternativ for den som ikke liker å strikke fletter…? Sokkene har ikke hæl, dermed skal de kunne vare lenge, selv om gutten skulle vokse mye. Ikke ideelt design for voksne, men fint til små barn som ikke sliter så mye på sokkene.

Jeg har valgt å strikke disse i det superwashbehandlede garnet Baby ull fra Sparkjøp i fargen nr. 866. Hvorfor jeg har valgt garn som jeg har gjort har jeg skrevet om HER. Og hvordan bytte til tilsvarende garn skriver jeg om HER.

Jeg har også fått andre arenaer om å være kreativ på, etter at vi kjøpte hus. Veldig kjekt å bake og lage egne blomsterdekorasjoner, nå som vi har plass! Juletre har vi også gått til anskaffelse av. Og vi har virkelig måtte finne ut hva som er jul for oss. For meg er de klassiske juleblomstene veldig viktig. Duften av svibler og appelsiner med nellikspiker er obligatorisk. Når det kommer til mat er det røykalaks, eggerøre, mamma sine rundstykker, mamma sitt bringebærsyltetøy og ribbe som gjelder!

Jeg har alle intensjoner om å komme sterkere tilbake over jul, med mer strikke-stoff. Frem til da, god jul til alle store å små lesere som måtte titte innom!

2 kommentarer
    1. Hei.
      Så koselig å “høre” fra deg igjen.
      Gleder meg til å se tingene du legger ut.
      Alt du gjør er så forseggjort og gjennomtenkt. Du er virkelig ett forbilde for mange.
      Du lærer bort teknikker du selv har brukt tid på å perfeksjonere.
      Du strikker veldig pent og du har mange spennende prosjekter på gang.
      Alltid spennende å lese innleggene dine og studere bildene dine.
      God jul til deg og dine😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg